BMW разполага с най-чистите дизели, от които няма да се откаже

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

„Дизелгейт” отприщи яда на европейските политици до библейски измерения, с което започна тоталната трансформация на автомобилния бранш. Но R&D босът на BMW AG твърди, че компанията остава вярна на дизеловите двигатели, а световната електрическа мобилност няма да се случи толкова бързо, колкото смятат някои анализатори.

Краус Фроьхлиш заяви в Париж, че BMW е много успешна в създаването на по-чисти дизели и разкритикува европейските политици за кардиналните решения и критики, основаващи се на скандала с дизеловите двигатели на Volkswagen Group.

“Развитието на дизеловата ни технология е много драматично. „Имаме, смятат аз, едни от най-добрите дизели. Всички тестове показват, че нашите дизели са с най-ниските емисии”, заяви той пред австралийски журналисти.

Специалистът заяви още, че, макар и вярващи на дизела, в бъдеще предлагането на дизелови двигатели ще намалее.

“В момента имаме 3,0-литров дизел с една, две и четири турбини, затова вероятно ще имаме едно решение с две нива на мощност.” Това означава, че със сигурност версията с четири турбини (M50d) отива в историята, защото няма да може да отговори на все по-затягащата се примка на вредните емисии.

В същото време Фроьхлиш е далеч от мисълта, че електрическите автомобили ще навлязат едновременно и по един и същи начин на всички пазари по света.

“Виждам 85% от автомобилите в портфолиото ни с двигател с вътрешно горене през 2030 г.” Той смята решението за електрическа мобилност леко ирационално, но заявява, че BMW е готова за него, тъй като вече има сключени договори за доставка на кобалт и литий за периода 2025 – 2035 г. „Но голяма част от света ще продължи на разчита на двигателя с вътрешно горене много дълго време.”

През 2021 г. ще видим серийния iNext, който ще демонстрира ново, пето поколение електрическо задвижване, автономия, инфотейнмънт свързаност, 5G. Всички новости ще бъдат компресирани в един автомобил. „Наричам това мисия до Марс”.

Стандартът WLTP спря продажбата на някои германски хибриди

Сезам, отвори се: дълбоко в 120-годишната история на Renault

Автопилотът на Tesla катастрофира веднъж на 4,8 млн. км, по-безопасен е от шофьор

Източник на статията: Vesti.bg

двигатели с вътрешно горене дизелови двигатели BMW