Порт дьо Версай, Париж – София
„Концепцията представя нова, вълнуваща визия на марката BMW в компактния сегмент.“ Това са думи на Адриан ван Хойдонк, шеф-дизайнерът на BMW, а на него трябва да му вярваме.
Докато големите колела и типичният двуобемен дизайн подчертават функционалния Х характер, то издължената линия на покрива, късите надвеси и насочената силно напред задна колона позволяват каросерията да изглежда спортна и ниска.
Не бяха съобщени никакви технически параметри за модела. Неофициалните данни казват, че на размери Х2 е идентичен с настоящия Х1, като е по-нисък от него, което се и очаква от CUV.
ВИЖТЕ ЧАСТ ОТ ЗВЕЗДИТЕ НА САЛОНА В ПАРИЖ
Когато се качи на конвейра, серийният Х2 ще е третият модел, изграден на платформата с UKL. Шасито с предно в момента се X1 и 2-Series Active Tourer, както и от MINI. За задвижването не може да се каже нищо, но с голяма точност може да се предположи, че серийното задвижване ще бъде поверено на 2,0-литрови бензинови и дизелови агрегати, чиято мощност ще варира в рамките на 150 и 230 к.с.
В презентацията на модела бе заложено на дизайна. И очаквано, тъй като виждаме доста нови неща тук, които се надявам, че ще останат в бъдеще. В горните странични части доминират спортните дизайнерски елементи. Пътническата клетка се стеснява назад и по този начин оформя атлетичните форми на раменете. Рамките на прозорците, както и интегрираната двойна основа на огледалата, изработени от матиран алуминий, поставят висококачествени акценти. Графиката на прозорците завършва в динамично интерпретирана извивка на Хофмайстер.
Задната част на BMW Concept X2 се откроява с ниското задно стъкло и хоризонталните линии, които визуално понижават височината на автомобила. При новата интерпретация на характерните L-образни светлини LED елементът е оформен като триизмерна скулптура, която впечатляващо изпъква в задната част.
Тази визия е доста по-различна в сравнение с останалите Х-членове на гамата. Ще се запази ли и в серийния Х2? Дано, защото би изглеждал супер атрактивно.
Още новини от Париж:
Generation EQ е близо до произодство, но не прилича много на Mercedes
Volkswagen I.D. ще е важен колкото Golf… Но през 2020 г.
Nissan Micra прави революция в сегмент В
Renault шашна със спортния електромобил Tresor