Audi RS6 Avant GT e върховното комби с 630 „коня”

Ръчно регулируеми амортисьори, V8, много карбон и вдъхновение от два концепта. Вдъхновение, което струва колосални пари

Пламен Георгиев,
Audi RS 6 Avant GT

Audi

Audi представи нещо, за което феновете на спортните комбита преживяват мокри сънища. Казва се RS6 GT и идва като лимитирана серия, целяща за отдаде нужната почит на спортното V8 комби в момент, в който компанията гледа към електрификация, но и вече започна да удря спирачки на тази идея.

Моделът реално е легална за пътя версия на радикалния концепт RS6 GTO, създаден през 2020 г. от екип от 12 начинаещи служители на Audi, черпили вдъхновение от легендарния състезателен автомобил Audi 90 quattro IMSA GTA от 1989 г.

Емблематичната червено-бяло-черна състезателна украса и 22-цолови джанти реално са копирани от 90 Quattro. Този облик ще е единственият, който ще се предлага на клиентите в САЩ, докато за другите пазари ще има опция за друго изпълнение на екстериора.

Audi

Иначе RS6 Avant GT е с карбонов преден капак. Новият дизайн на калниците разкрива отвори зад предните колела за оптимизиране на въздушния поток.

Новият RS6 Avant GT е с 4,0-литров V8, генериращ 630 к.с. и 850 Нм. Това е с 30 к.с. и 50 Нм повече спрямо базовия RS6 Avant. Ускорението до 100 км/ч отнема 3,3 секунди, което е с 0,3 секунди по-бързо от базовия модел. До 200 км/ч ускорението отнема 11,5 секунди (-0,5 сек), максималната скорост е 305 км/ч. Тези динамични параметри се укротяват от керамични спирачни дискове.

Audi

Моделът е оборудван с последната версия на блокируем централен диференциал, който разпределя въртящия момент между предната и задната оси в съотношение 40:60. Ако бъде засечено превъртане на колела, повече въртящ момент се изпраща към оста с по-добро сцепление – до 70% може да се изпратят към предната ос и до 85% към задната.

Audi

На задната ос също има диференциал. За пръв път, и само за RS6 Avant GT, стандартно се предлага регулируеми амортисьори. Те снижават просвета с 10 мм. Настройките се правят механично, като моделът идва с нужните инструменти и инструкции това да се случи. Ако не иска да се затормозява дотолкова, може да поръча RS sport suspension plus с Dynamic Ride Control (DRC) или RS adaptive air suspension.

Плановете на Audi са да произведе само 660 броя за целия свят, като всеки един екземпляр ще стартира на цена от 219 355 евро.

Audi RS6 Avant GT Audi RS6 e-tron Audi