С трого секретният проект за безпилотен автомобил на Apple все още далеч не е завършен след осем години на големи амбиции и промени в ръководството, твърди разследване на специализирания сайт The Information, цитирано от Франс прес и БТА.
Производителят на компютри и телефони, който засега не е отговорил за коментар, никога не е признавал публично, че разработва автономен автомобил, въпреки многократното изтичане на информация в медиите от няколко години насам.
Според разследването, което се основава на информация от двайсетина души, участвали в проекта, технологичният гигант е сгрешил в няколко сфери, но най-вече при софтуера за автономност. Неговата задача е да открива потенциални препятствия и съответно да коригира управлението на колата.
За разлика от Tesla, която тества и постепенно прибавя автономни функции към софтуера на автомобилите си, или Waymo на Google и Cruise на General Motors, които започнаха да тестват флотилиите си от роботаксита с пътници, Apple възнамерява да пусне в продажба колите си, едва след като бъдат изцяло автономни.
Този залог, според публикацията, е по-рискован както финансово, така и технически.
Изданието описва как проектът, Titan, е пострадал от прекалено големи амбиции, сред които опитите да се разработи изцяло нов автомобил, както и напускането на много опитни кадри заради недостатъчна подкрепа от ръководството.
Най-вече "инженерите са изгубили ценно време за организиране на демонстрации по специфични маршрути, използвайки технология, която действа на тези места, но почти никъде другаде", изтъква авторът на публикацията.
Apple тества прототипите си с резервен шофьор в Лос Анджелис, Сан Диего и около езерото Тахо.
В началото на годината обаче един от тях за малко не блъсна пешеходец при скорост от 25 км/ч, а вътрешно разследване установи, че инцидентът е настъпил, без човекът зад волана да се намеси в последния момент.
Малкото изтекла информация в медиите за потенциалния Apple Car се следи внимателно в света на технологиите, където компанията има репутацията на производител на усъвършенствани, интуитивни и иновативни електронни устройства.
Но след кончината през 2011 г. на Стив Джобс, емблематичния съосновател на калифорнийския гигант, компанията не е постигнала забележителен пробив, като се изключи нейният свързан с интернет часовник Apple Watch и диверсификацията на услугите й, отбелязва изданието.
Така че при всяко ново представяне на продуктите й пазарът дебне с нетърпение появата на автономен автомобил или слушалки за виртуална реалност, които също са в процес на разработка.
Според сайта The Information хиляда души работят в момента по проекта Titan, който струва над 1 милиард долара годишно от общо 22 милиарда долара, които Apple харчи за проучвания и разработки.