Д вигателите с 4 цилиндъра обикновено са символ на икономия и разум, а не на диви спортни постижения. Това е така само докато Mercedes-AMG вземат подобен агрегат и разгърнат потенциала му. А той се оказва много голям.
Толкова голям, че тунерите от Manhart са решили, че винаги има място за още „коне“. И така се ражда Manhart CRE 700. Той започва своя живот като Mercedes-AMG C63 E Performance. Стандартно идва с 680 к.с. и 1020Nm въртящ момент.
Според Manhart, оригиналният модел е „загубил душата си“ с преминаването към 4 цилиндъра. Изглежда с времето компанията е променила мнението си, защото казва, че все пак е открила „потенциал за оптимизация въпреки впечатляващата фабрична мощ“.
Тунерите са добавили своя компютър MHtronik, който да подобри и увеличи мощността на двигателя. Резултатът е 725 „коня“ и максимален въртящ момент от 1120Nm.
Manhart CRE 700
Сменена е и изпускателната система с нови спортни тръби и катализатори. Те осигуряват „значително по-мощен звук“ от двигателя. Manhart допълват, че нямат одобрение от TUV, така че са само за износ в страни, където ще минат ГТП или само за писта. Ако има достатъчно интерес, ще бъде направена и версия, която да може да мине и изискванията на TUV.
Оставени са стандартните спирачки на колата, но има възможност да допълнителното им подсилване при желание от клиента. Окачването е снижено с 20 мм. Има и доста декоративни елементи, декали, червени акценти на джантите и др. Тунерите са харесали доста интериора на колата и не са видели нужна от подобрения в него.