11 години по-късно: Mazda рестартира производството на роторния двигател

За съжаление ще го вграждат в не толкова вълнуващ автомобил

роторен ванкелов двигател

Mazda

С лухове за връщането на роторния двигател витаят в интернет от години. В крайна сметка този януари Mazda официално потвърди това, представяйки малкия хибриден кросоувър със сложно име: MX-30 e-Skyactiv R-EV. Вчера, 22 юни, японската компания обяви, че стартира масовото производство на необичайни двигател в Завод №1 в Хирошима.

Случайно или не, любимата на мнозина фенове RX-8 слезе от производство през юни 2012 г., когато последният от 1000 бройки модел Spirit R за Япония бе произведен.

До ден днешен са произведени 1,99 млн. автомобила с марката Mazda, оборудвани с роторен двигател. Редица патенти в Мрежата разкриват, че японците не са се отказали от идеята за спортен автомобил с Ванкелов двигател. Но пътят от патентоване на технологията до вкарването й в серийно производство е много дълъг, затова е рано да говорим по темата. Ако въобще тя се реализира, тъй като времената коренно се промениха, а Mazda изостава доста на фронта на електрическата мобилност, където ще трябва да наваксва, ако въобще успее.

Иначе първият роторен двигател в Mazda е в модела Cosmo Sport 110S от 1967 г. Най-новият ванкелов мотор е с работен обем 830 куб. см и 74 к.с. Той ще играе ролята на генератор на електричество, а самото задвижване на автомобила е поверено на електромотор. Роторният двигател зарежда батерията, а тя - електромотар. Mazda казва, че ползите от това решение са електрическото задвижване, но с пробега на двигател с вътрешно горене.

Ванкелов двигател роторен двигател Mazda