Покритието на автономната система Super Cruise на GM се удвоява до 640 000 км

Това е дължината на щатските и федералните магистрали в САЩ и Канада, по които водачите могат да шофират без да държат волана

Пламен Георгиев,
Super Cruise автономно управление

Cadillac

Д а шофираш без ръцете ти да са на волана – това си е доста стресиращо изживяване, но изглежда като част от бъдещето на автомобила, когато той ще се движи самостоятелно, дори няма да има педали и волан.

Сега индустрията все още е много далеч от този момент, но се върви в тази посока. За момента най-развитата система за автономно управление е тази на Tesla, но и General Motors се развива бързо.

Концернът обяви, че ще предложи своята система Super Cruise за движение без да се държи воланът на двойно по-голяма част от обществената пътна мрежа в САЩ и Канада. От 200 000 мили скоро моделите на GM ще могат да се движат самостоятелно по магистрали с дължина 400 000 мили (644 000 км).

В момента системата за автономно управление работи на картографирани магистрали, като разширението ще добави двойно повече щатски и федерални такива.

Актуализацията на Super Cruise ще се предлага за автомобили, изградени на Vehicle Intelligence Platform (VIP), включително Cadillac Escalade, CT4, GMC Hummer, Chevrolet Silverado и Sierra. Новият софтуер ще бъде вграждан по време на производство или чрез актуализации по въздуха за продадени вече автомобили. Скоро Super Cruise ще се разгърне в още модели от портфолиото на концерна, а именно Chevy Tahoe и Suburban, GMC Yukon и Cadillac Lyriq.

GM казва, че постоянно за добавят нови пътища към мрежата на Super Cruise с помощта на Usher, компанията, която извършва картографирането. Ако даден участък от пътя се промени, GM получава известие от Департамента от транспорта, за да картографира участъка отново. Докато това не стане, системата няма да работи в този участък, предавайки контрола на водача. На картографиран маршрут системата предава контрола на водача 350 м преди кръстовище.

Super Cruise е технология, която ускорява, намалява, поддържа позицията в платното и променя лентите, за да изпреварва по-бавни автомобили. Това става благодарение на въпросното картографиране, информация от камери, радари и GPS в реално време, които поддържат движението на автомобила.

Източник на статията: Motor1.com

автономно управление Super Cruise