Н апълно автономните автомобили „не са близо“ и е малко вероятно да се използват пълноценно по обществените пътища преди края на следващото десетилетие, смята шефът на автомобилното подразделение на технологичния гигант Nvidia.
Калифорнийската компания произвежда изчислителни системи и софтуер, които се използват от голям брой водещи автомобилни фирми, включително JLR, Mercedes-Benz и Volvo, за да подкрепят технологията за автономно управление в автомобилите от следващо поколение.
Nvidia инвестира сериозно в разширяване на присъствието си в автомобилната индустрия, за да се възползва от нарастването на търсенето на чипове, водено от автономната технология.
Говорейки ексклузивно пред Autocar, Али Кани, ръководител на автомобилния отдел на Nvidia, казва, че автономните автомобили „няма да се появят през това десетилетие“. Той добавя:
Това е чудо за следващото десетилетие. Не сме близо. Това е супер трудно.“
Въпреки че няколко автомобила предлагат ограничена автономна способност в определени контролирани ситуации, Кани казва, че способността на колите наистина да се движат сами изисква още една стъпка напред в изчислителната мощност и технологиите.
„Софтуерът, който разработваме в момента, е толкова различен от софтуера, който разработвахме миналата година“, коментира той. „Сега работим върху модели, като ChatGPT с видео, а никой не го правеше в автомобилостроенето преди три години.“
Този вид модел се нуждае от много повече изчислителна мощност. Имате нужда от повече сензори като лидари и радари, имате нужда от излишни алгоритми, за да сте сигурни, че е безопасно – и те трябва да работят паралелно, което означава повече изчисления.“
Кани твърди, че докато настоящото поколение системи за подпомагане на водача работи чрез софтуер за планиране, който предварително дефинира действия в определени ситуации, автономните автомобили ще трябва да се държат по-естествено.
„Когато колата следва планираните правила, получавате това нестабилно поведение и призрачно спиране. И вие си казвате: „Не харесвам тази кола. Не се чувствам в безопасност.““
„Индустрията трябва да не бърза с това. Ако една фирма направи една грешка, цялата индустрия се връща назад с няколко години. Така че трябва да действаме по най-отговорния начин и да минаваме по преките пътища. Можете да го направите само когато сте доказал, че е наистина безопасно.“