Mercedes монтира серийно твърдотелни батерии до края на десетилетието

Твърдотелните батерии на автомобилния производител обещават до 25% по-голям пробег в сравнение с обикновените литиево-йонни батерии

Mercedes твърдотелни батерии

Mercedes-Benz

М итичната твърдотелна батерия се приближава до превръщането ѝ в реалност. Mercedes-Benz заяви, че очаква да пусне на пазара готов за производство електрически модел, захранван от твърдотелна батерия, „преди края на десетилетието“.

Изявлението е на Маркус Шафер, ръководител на отдела за развитие на немския автомобилен производител, който говори пред Automobilwoche.

Това е чудесна новина, като се има предвид как твърдотелните батерии обещават да предложат до 25% по-голям пробег в сравнение с конвенционален литиево-йонен батериен пакет с подобен размер. С други думи, ако настоящият ви електромобил може да измине до 500 км с едно зареждане, твърдотелна батерия със същия размер може да увеличи тази цифра до 625 км.

Други предимства включват по-добра безопасност. Благодарение на повишената термична ефективност, има по-малък риск от пожар на твърдотелните батерии. По-бързото зареждане също би трябвало да е възможно. Ако един автомобилен производител реши всичко това, той ще реши много от често срещаните проблеми с днешните електрически коли.

Mercedes-Benz си партнира с американската Factorial за разработване на твърдотелни батерии. Factorial работи и със Stellantis, която заяви, че ще пусне демонстрационен автопарк следващата година. Междувременно Mercedes-Benz вече има прототип на EQS с твърдотелни батерии, събиращ данни в реални условия.

В сравнение с конвенционалната литиево-йонна батерия, която използва течен електролит, твърдотелната батерия разчита на твърд електролит, което позволява по-висока енергийна плътност и подобрена пожаробезопасност. Намаляването на теглото също е потенциален бонус.

Междинно звено между двата вида батерии вече се използва от някои автомобилни производители. Известни като полутвърдотелни батерии, те имат гелоподобен електролит и преодоляват разликата между течните и изцяло твърдите батерии, като използват съществуващите производствени мощности и по този начин намаляват разходите.

Няколко автомобилни производители работят върху пускането на твърдотелни батерии на масовия пазар, но все още не сме стигнали дотам. BMW работи със Solid Power, докато Volkswagen си сътрудничи с QuantumScape.

Източник на статията: insideevs.com

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 твърдотелни батерии