К олко пъти сте се чудили къде има хубав ресторант, когато сте в нов град? Или пък къде има зарядна станция за колата? Ако притежавате Mercedes, ще можете да попитате автомобила си за съвети.
Компанията обяви, че е сключила партньорство с Google, за да използва изкуствен интелект на компанията в колите си. Функцията ще е внедрена в MBUX Virtual Asisstant и използва новия Automotive AI Agent на Google. Той е базира на AI платформата Gemini и комбинира специални функции с акцент над автомобилите и ежедневието на шофьорите.
Има и специална интеграция с Google Maps Platform, която съдържа информация за над 250 млн. обекта по света. Освен това се обновява в реално време с милиони актуализации на ден. В комбинация и с търсачката, шофьорите и пътниците могат да задават натурални въпроси на автомобила и да получават релевантни отговори.
Например „Кой ресторант наблизо има най-добри отзиви?“ или „Може ли да ме заведеш до ресторант, който предлага риба?“, или „може ли да ми препоръчаш място с добра детска кухня“ и др. Вариантите са много и може да бъдат задавани най-различни въпроси, например дори кое е най-популярното ястие в дадения ресторант.
Ще могат да се задават въпроси и за зарядни станции наблизо, препоръки за интересни места за посещение и др. Системата ще помни разговорите и контекста, като така с времето ще изгражда свой стил за комуникация с дадения човек.
Услугата ще бъде част от новия Mercedes CLA, който ще бъде представен по-късно тази година. След това ще бъде пусната като софтуерен ъпдейт и за „милиони“ коли на марката по света. Не се уточнява кои модели ще я получат и дали ще е платена.
Mercedes допълва, че това не означава, че компанията ще се раздели с ChatGPT, чиято интеграция вече също е факт. Двете платформи ще се използват за различни задачи и ще си помагат. За потребителя няма да има разлика в обслужването, а всичко ще започва с гласовата команда „Hey Mercedes”.