И зкуственият интелект (AI) е в центъра на ново, иновативно производствено изпитание в Берлин. Основна движеща сила е американската Apptronik, която изследва ролята на AI, хуманоидните роботи и производството на нови механични продукти един до друг в Mercedes-Benz Digital Factory Campus (MBDFC) в Берлин-Мариенфелде.
От 2022 г. MBDFC е център за тестване на бъдещи софтуерни приложения на Mercedes-Benz в реални производствени среди. Компанията е интегрирала тези бъдещи технологии в глобално използваната софтуерна екосистема Mercedes-Benz Cars Operations 360 (MO360).
Mercedes тества как хуманоидният робот Apollo на Apptronik може да работи на поточната линия в заводите на марката по света. Apollo е един от най-модерните търговски хуманоидни роботи в света.
“Днес роботите в голяма степен са програмирани да извършват една дейност, но бъдещето изглежда е на робота, който може да извършва различни дейности, който може безпроблемно да бъде интегриран в тези среди, които вече са изградени около хората, да работи с нас и да промени начина, по който живеем на работа“, казва Джеф Карденас, съосновател и изпълнителен директор на Apptronik.
Първоначалните тестове с Apollo се фокусират върху производството, като роботите изпълняват повтарящи се задачи в рамките на вътрешните логистични операции, транспортирайки компоненти или модули до производствената линия. След това квалифицирани работници на компанията сглобяват и извършват първоначални проверки на качеството на транспортираните артикули.
Освен това роботите събират данни, работейки със служители на Mercedes, за да бъдат прехвърлени човешките знания към роботите. Всичко се прави с помощта на технология за обучение, базирана на AI.
Проучване на Horváth от 2024 г. сред мениджъри в автомобилната индустрия установи, че близо 60% от германските автомобилни производители планират да съкратят работни места в Германия до 2030 г. Четиринадесет процента от респондентите посочват, че съкращенията ще бъдат „значителни“.
Изкуственият интелект и хуманоидните роботи откриват нова вълнуваща граница, която прави автомобилното производство по-устойчиво, ефективно и по-интелигентно“, коментира Йорг Бурзер, член на Management Board Mercedes-Benz Group AG Production.
Mercedes-Benz се ангажира с многомилионна инвестиция в Apptronik, за да продължи партньорството в роботиката. Бурзер очаква да види широко разпространено използване на хуманоидните роботи в заводите на Mercedes до 2030 г., като всеки робот ще струва "по-малко от $100 000 и повече от $9000".