Е лектромобилите реално нямат нужда от трансмисия. Повечето са с една предавка, а спортните и по-луксозни марки поставят и по две за по-добро представяне на високи скорости.
Това е причината някои производители да обмислят поставянето на “скорости”, които имитират, че са скорости с цел да доближат шофиращия до предишната емоция, да го ангажират.
Наскоро Toyota патентова такава технология за своите бъдещи електромобили. Honda обаче няма да върви по този път, не иска да прави “имитиращи продукти”.
Това заявяват главният изпълнителен директор Тошихиро Мибе и ръководителят на електрификацията в компанията Шинджи Аояма в интервю за Car and Driver - няма да има нищо изкуствено и “симулирано” в EV-тата на Honda.
Изкуствено можем да го направим. От механична гледна точка не е лесно, каза Аояма. - Просто не сме привърженици на такива решения.”
Вместо това те заявяват, че предпочитат да намерят други начини да направят своите електрически коли вълнуващи и забавни за каране. Това ще стане чрез батериите, моторите, програмирането (софтуера), инженерството…
Все неща, които ще направят електрическите “хонди” различни и уникални спрямо останалите, уверяват двамата шефове.
В същото време Toyota изглежда инвестира сериозно в концепцията за имитация на ръчна предавателна кутия за своите електромобили. Тя включва педал, „виртуални“ скорости и лост.
Босът на Lexus Коджи Сато коментира, че иска електромобилите на неговата компания да идват с някаква форма на симулирана трансмисия.