Volvo Cars отлага лансирането на електрическия си флагман, EX90, с пет до шест месеца до средата на 2024 г. Това стана ясно от самия Джим Роуън. Изпълнителният директор обясни, че забавянето на най-голямото продуктово лансиране за компанията след XC40 през 2017 г. е причинено от „комплексността на софтуерния код” около LiDAR системата на EX90.
По-точно, инженерите на Volvo имат проблеми с интегрирането на ключовата технология за безопасност в новата платформа SPA2, която се споделя с Polestar 3.
Пишем голяма част от софтуера сами. Искахме да сме сигурни, че първият път, в който вкарваме lidar в нашия пакет за безопасност… той ще работи по начина, по който трябва да работи,” казва Джим Роуън.
Той добавя, че забавянето ще даде на инженерите на Volvo "малко повече време да свършат работата." Но това означава също, че лансирането на електрическия SUV на пазара вероятно може да бъде избутано чак до третото тримесечие на 2024 г.
LiDAR е ключов елемент в целия пакет за безопасност на Volvo, какъвто шведската марка вгражда за пръв път (стандартно) в EX90.
Стартъпът Luminar Technologies ще доставя на Volvo своя Iris LiDAR и софтуер Sentinel, който трябва да се интегрира в софтуера на Volvo.
Системата LiDAR се състои от камери, радари и ултразвукови сензори. Тя може да засича пешеходци на до 250 метра, дори при движение с магистрална скорост. Технологията използва пулсации на лазерна светлина, за да се оформи прецизен образ на околната среда. От компанията се казва, че LiDAR и другите сензори оформят „невидим щит за безопасност” около автомобила, който може да намали сериозни травми или смърт с до 1/5.