И зграден на платформата STLA Medium, новият Peugeot 5008 дебютира едновременно в конвенционална и изцяло електрическа версии. 5008 отговаря на нуждите на клиентите, търсещи голям SUV с агресивен дизайн, приветлив интериор и ефикасно електрифицирано задвижване.
Автомобилът е първият участник в кампанията „Отговорни на пътя“ за безопасно шофиране на „Нет Инфо“ и CarMarket.bg, подкрепена от SFA Automotive, официален представител за България на марките Peugeot, Citroen, Opel, DS, Alfa Romeo, Jeep, Fiat и Abarth).
За да позволи достатъчно място за монтиране на трети ред седалки, междуосието на 5008 е удължено спрямо 3008 от 2,74 м на 2,9 м, като задното стъкло е изправено. Когато седалките на третия ред се използват, товарното отделение е с обем от 348 л. Ако се сгънат, получавате впечатляващите 916 л. Наличието на седем места дава възможност за ползване на данъчен кредит за фирми.

CarMarket.bg
Основният акцент в интериора на 5008 е новият 21-инчов панорамен i-Cockpit. Стандартното оборудване включва LED фарове и задни светлини, тризонов климатроник, 18 или 19-цолови джанти и др. Ниво на оборудване GT добавя двуцветно изпълнение на каросерията с черен покрив, амбиентно осветление, подгрев на волана, адаптивен круиз контрол и други.
В областта на сигурността трябва да изтъкнем пакета Safety Plus, в чийто състав влизат круиз контрол/ограничител на скоростта; автоматично аварийно спиране с камера и радар; активен асистент за поддържане лентата на движение; разширено разпознаване на пътни знаци и препоръка за скорост; предупреждение за бдителността на водача. Има също HD камера и задни датчици за паркиране.

CarMarket.bg
Автомобилът на снимките е изпълнение 5008 Hybrid 145e-DCS6. Той разчита на 48-волтова мека хибридна система, с бензинов двигател от ново поколение и мощност 136 к.с., съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, в която е интегриран електрически мотор. Системната мощност е 145 к.с. По-важното е, че тази технология предлага допълнителен въртящ момент при ниски обороти и намаляване с до 15% на разхода на гориво (5,8 л/100 км в комбиниран цикъл по WLTP).
Новият 5008 разширява гамата си от силови агрегати с въвеждането на Plug-in Hybrid (195 e-DCS7), който комбинира електромотор с мощност 125 к.с. и двигател с вътрешно горене с мощност 150 к.с. Батерията с капацитет от 17,9 кВтч позволява да пробег от малко над 80 км при шофиране в 100% електрически режим.

CarMarket.bg
Цели три са изцяло електрическите версии на 5008. С един електромотор с мощност 210 к.с. и батерия с нетен капацитет 73 kWh, е-5008 предлага до 502 км пробег само на ток. Версията Long Range с един електромотор с 230 к.с. залага на батерия с капацитет 98 kWh, която вече увеличава възможния пробег до 668 км.
На върха на гамата е версията, която добавя и заден електромотор със 112 к.с., за да се стигне до системна мощност от 320 к.с.
Тази версия е оборудвана с батерия с капацитет 73 кВч и пробег до 467 км, а спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 6,5 секунди, отличен параметър за 7-местен автомобил с тегло над 2,3 тона.

CarMarket.bg
И трите модификации са изградени на 400-волтова архитектура, като максималната мощност на зареждане е 160 kW. На станция, която отдава подобна мощност, ток за изминаване на 100 км се зарежда за 10 минути, а от 20 до 80% батерията се зарежда за 27-30 минути. Стандартно моделът идва с 11 kW бордно зарядно, но като опция скоро ще се предлага 22 kW бордно зарядно с двупосочна функционалност.
Моделът се предлага с гаранция 5 години или 150 000 км, докато електрическите версии с гаранция на батерията 8 години или 160 000 км за 70% от капацитета.