Тъжно: автомобилният салон в Женева ще е по-малък и по-беден от софийския

В „Палекспо” ще бъдат представени само Renault и Dacia, както и китайските BYD и MG. Другите 25 изложителя са само за бройка и пълнеж

Женева

Geneva Motor Show

Т ова, което се случва с най-интересното автомобилно изложение в Европа, при това навръх 100-годишния му юбилей, е плачевно. Само показва, че една ера свършва.

В края на февруари край женевското езеро отново врати ще отвори изложбеният център „Палекспо”, след като предишните четири години нямаше автомобилни изложения в него. Няма две мнения, през годините това събитие бе най-атрактивното, защото тук среща си даваха както най-големите производители, така и всички екзотични, спортни и каросерийни компании.

Тази година ще е друго, ще ми е тъжно да го гледам, защото съм го виждал 6-7 пъти, а сега в залите ще бъдат изложени едва 5 сериозни производителя. Renault и Dacia от европейска страна, BYD и MG от китайска. За цвят ще е американската Lucid, която е много далеч от масовото производство, но поне продуктите й са впечатляващи.

Организаторите казват, че ще има 29 изложители, но сред тях виждаме имена като Kimera, Microlino, Silence или Totem Automobili.

Големите премиери ще са на Renault 5 и Dacia Duster, MG ще се отчете с модела „3”, BYD ще покаже един или два нови за европейския пазар модела.

Оттам насетне всичко е за пълнеж. Организаторите наблягат на посетителите и забавленията им, но те ще отидат в „Палекспо”, ако има и какво да видят.

Ще се предлагат няколко (четири) тематични зони. Едната носи името Adrenaline Zone, предназначена за суперспортни автомобили и модели от моторния спорт. В Design District ще има изложба на Pininfarina и творения на дизайнера Франк Стефенсон. Mobility Lab ще представи различни форми на личен и споделен транспорт, докато зоната Next World е съвместна с Polyphony Digital, където ще видим визията за „транспорта на бъдещето”. Като част от изложбата, Polyphony ще изложи гама от GT Vision концепции, които различни автомобилни производители направиха за състезателния симулатор Gran Turismo.

Автосалонът в София няма да има подобни екзотики, но целият автомобилен бранш, представен у нас ще участва с цялата си гама. Провеждането на изложението през октомври означава, че на родна земя ще успеят да пристигнат и най-новите премиери на марките, които ще видим до лятото.

Женева моторшоу 2022 Автомобилен салон Париж 2022