Е рата на електромобилите настъпва, но все още има предостатъчно време за конвенционалните хиперавтомобили, особено когато те са предназначени само за пистата. Точно такъв е този случай с италианската компания 777 Motors. Ползвайки опита на Dallara, вдъхновеният от моторните спортове хиперавтомобил с ДВГ ще бъде произведен в тираж от само 7 бройки. Всяка една на цена 7 млн. евро.
Зад 777 Motors стои Андреа Леви, предприемач и автомобилен колекционер. За пръв път чухме за неговото творение през ноември 2022 г., сега, по време на Milano Monza Motor Show бяха показани нови рендъри на суперспортния модел.
777 Hypercar
Екстериорът е дело на дизайнера Умберто Палермо, черпил вдъхновение от прототипите за издръжливост и хиперавтомобилите. Рендърите дават доста ясна представа за това му вдъхновение. Достатъчно е да отбележим големия преден сплитер, вертикалната перка зад пътническото купе, огромните заден спойлер и дифузьор… Става ясно, че тази кола няма да може да се кара на пътя. Остава само да я дочакаме в готов вариант, защото често такива проекти завършват само на фазата рендъри.
Към момента всички изглежда обещаващо. Dallara има сериозно участие в проекта. Тя изработва сертифицирания от ФИА карбонов монокок, аеродинамиката, отговаря за целия инженеринг. Атмосферният 4,5-литров V8 е разработен от британската Gibson Technology, няма и помен от електрическо подпомагане. Двигателят генерира 740 к.с. при 9000 об./мин и се захранва от синтетично гориво.
При тегло от само 900 кг, 777 Hypercar е с максимална скорост 370 км/ч, при която екстремната му аеродинамика генерира 2100 кг притискаща сила. Окачването и спирачките са взаимствани от моторния спорт, позволяващи надлъжно ускорение между 3,5 и 4,0 g. За целта собствениците ще трябва да преминат през специална техническа и физическа подготовка, включително сесии в симулатор. Sparco ще достави седалките и оборудването за безопасност, Stilo - каската.
Компанията казва, че първата доставка е планирана за 2025 г. Интересното е, че седемте бройки за по 7 млн. евро ще останат завинаги в Монца, където е офисът на компанията. Собствениците на колите ще могат да идват при собствеността си по всяко време, да ползват прословутата писта и да участват в ексклузивни събития. Те уверяват, че моделът ще може да завърти обиколка на Autodromo Nazionale Monza за 1:33 мин., което е само с 20 секунди по-бавно от болид от Ф1.