С троителството на това, което ще се превърне в най-дългия в света подводен автомобилен и железопътен тунел, започна на 17 юни. Когато бъде отворен през 2029 г., дългият 18 км “Fehmarnbelt Fixed Link” ще свързва Германия и Дания.
За разлика от много по-дългия тунел под Ламанша, който свързва Англия и Франция с над 50-километрова връзка под Канала, тунелът Fehmarnbelt предлага както железопътна, така и автомобилна връзки.
Определян като един от най-големите инфраструктурни проекти в Европа, той ще бъде изграден чрез потапяне на предварително изградени секции, вместо чрез пробиване с гигантски машини, както бе изграден тунелът под Ламанша. Бюджетът на проекта е 7 млрд. евро.
Всяка секция се изгражда в специално съоръжение в датския Родбихавн (Roedbyhavn). Общият брой сегменти е 89, всеки с дължина 217 м, широчина 42 м и височина 9 м. Теглото на всяка секция е 73 000 метрични тона (или теглото на над 13 000 слона). Те ще бъдат поставени в специално изкопана траншея, като най-дълбоката точка ще бъде на 40 метра под морското равнище.
В момента най-бързият път между двете страни е 45-минутно пътуване с ферибот, което милиони пътници използват всяка година.
Очаква се тунелът да намали времето за пътуване до около 7 минути с влак или 10 минути с кола. Освен това ще намали времето за пътуване между големите градове Копенхаген и Хамбург до само два часа и половина с влак, в сравнение с четири часа и половина, които са необходими днес.