В съдеходите са по-големи, по-тежки, следователно изразходват повече гориво, а оттам и замърсява повече спрямо един конвенционален хечбек, седан, дори комби. Това е причината властите в Париж да гледат на SUV като един от основните замърсители на въздуха във френската столица. Те планират да наложат по-високи такси за паркиране. Размерът, теглото и двигателят ще се взимат предвид, когато се изчисляват въпросните такси.
The Guardian съобщава, че мярката е одобрена от властите в столицата миналия месец. Тя е била предложена от „зелената” партия EELV, според която броят на SUV в Париж се е увеличил с около 60% през последните четири години. Но въпреки това те съставляват само 15% от автопарка в града, който се равнява на приблизително 1,15 млн. частни автомобила.
От EELV искат „платеното паркиране да стане прогресивно спрямо теглото и размера на автомобилите”.
„Целта е да се фокусираме върху един абсурд: … неумолимият ръст на теглото и размера на автомобилите, движещи се в градовете ни, особено в Париж”, коментира Фредерик Бадина-Сепрете.
Очаква се новата мярка да влезе в сила от началото на следващата година, когато собствениците на SUV ще започнат да плащат по-високи такси за паркиране в града. Очаква се от общия микс да се изключат електромобилите и автомобилите на по-големите семейства. Към момента няма яснота как ще се категоризират SUV-овете, как ще се налагат таксите и т.н.
По-рано тази година Лион реши да въведе подобна мярка, която също трябва да влезе в сила от следващата година. Третият по големина град във Франция обяви нова политика за паркиране, според която таксите за паркиране в обществените зони ще се определят на прогресивна база спрямо размера, теглото и двигателя на автомобила.
Електромобилите ще се класират за най-ниската такса за паркиране от $15 евро месечно, докато автомобилите с ДВГ, тежащи над 1725 кг ще плащат тройно повече. Гренобъл, град с население около 450 000 човека, също се очаква да въведе подобна политика.