К метовете на Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина заявиха, че ще въведат строгата забрана, за да подобрят качеството на въздуха в градовете, които управляват в момента. Този ангажимент бе поет по време на двугодишната среща на кметовете на 40 от най-големите столици, провела се в Мексико. За целта ще бъдат раздавани парични стимули, а другата посока ще бъде развитие на градската инфраструктура, поощряваща пешеходците и велосипедистите.
Дизеловите двигатели са подложени на повсеместна атака през последните няколко години, а причината е здравето на хората (и щипка-две политика). Световната здравна организация твърди, че около 3 млн. смъртни случая годишно са свързани с излагане на силно замърсен въздух.
Дизеловите двигатели допринасят за замърсяването на въздуха по два основни начина – фини твърди частици и азотните оксиди. Твърдите частици влизат в дробовете и могат да предизвикат кардиоваскуларна болест и смърт. Азотните оксиди спомагат да оформянето на приземен озонов слой, който причинява затрудненост на дишането, дори при хора без респираторни проблеми.
Франция обмисля забрана за продажба на дизелови автомобили на VW и Renault
ЦРУ: България е втора по смъртност в света
Силни настроения за присъединяване към това начинание има и във Великобритания, където се води кампания за по-бърза реакция от страна на правителството.
На срещата С40 кметовете на четирите града заявиха, че ще „се отдадат на това да направят всичко по силите си, за да гарантират парични бонуси за хората, които предпочетат закупуването на електрически, водороден или хибриден автомобил.”
Париж вече предприе серия от стъпки за намаляване вредното влияние на дизеловите автомобили и камиони. Влизането в града вече е забранено за автомобили, регистрирани преди 1997 г., като ограниченията се увеличават ежегодно до 2020 г. Веднъж месечно „Шанз-Елизе” е затворена за всякакви автомобили, а наскоро 3-километров участък от 2-лентов скоростен път на десния бряг на Сена вече е пешеходна зона.
Много от мерките за намаляване на замърсяването на въздуха вече дават резултат в някои градове. В Барселона допълнителните пътувания с обществените велосипеди са намелили CO2 емисиите с над 9000 това, което е еквивалентно на над 21 млн. километра, изминати с автомобил.
Четете още:
Ангел-хранителят на Opel спасява животи и в България
Полицейска униформа за Ford Mustang V8
Известни са финалистите в конкурса „Автомобил на годината в Европа”