От огромните печалби през 2019 г., днес авто компаниите губят луди пари

Пламен Георгиев,
BMW Серия 4 Купе

, BMW

BMW Серия 4 Купе

П рез миналата година само в САЩ бяха продадени над 17 млн. автомобила, голяма част от които са кросоувъри и SUV с по-високи цени. Проучване от началото на годината на VisualCapitalist.com показва по колко долара са заработвали автомобилните компании през 2019 г. на секунда. Изследването се съсредоточава върху брутните приходи на 19 компании, които са произвели 92 млн. автомобила по света. Според тази статистика, VW Group и Toyota са заработвали съответно по $9202 и $8946 на секунда! Трети е Ford, който е правил драстично по-малко – по $4946 на секунда.

Коронавирусът и автомобилната индустрия

Но световната пандемия промени света драстично, а едни от най-големите губещи са именно автомобилните компании. Германското издание Handelsblatt публикува свое проучване, показващо печалбите и загубите на продаден автомобил от началото на годината. Данните на изданието показват, че продажбите на Volkswagen са спаднали с 28% до момента през 2020 г., но това не показва цялата картина.

VW „гори” по 2 млрд. евро седмично от затворените заводи

По-задълбоченото разглеждане на цифрите води до това, че VW е загубил еквивалента на 415 евро на всяка продадена през 2020 г. кола. В същото време Toyota отбелязва спад на продажбите с 29%, но японците са печелили от своите продажби по средно 533 евро на кола. Проучването казва още, че BMW е губил по около 1100 евро на кола, а Mercedes-Benz по 600 евро на продажба.

Но новините не са толкова лоши за всички. Porsche продължава да печели, при това много сериозно – по 10 000 евро на кола! Но още по-интересен е случаят при Tesla. До миналата година американците губеха от всяка своя продажба, но Handelsblatt им приписва печалба по 3000 евро на продажба.

Tesla е най-скъпата автомобилна марка, изпревари Toyota

Зат това проучване стои името на д-р Фердинанд Дуденхофер, ветеран в индустрията, работил за редица автомобилни производители и професор по бизнес администрация. Той е също основател и директор на Центъра за автомобилни проучвания към Университета на Дуисбург-Есен.

Технологичните предпочитания на клиентите: Volvo лидер, MINI на опашката

Toyota работи по батерия, която да осигури 1000 км пробег

Турският електромобил TOGG атакува европейския пазар през 2022 г.

Източник на статията: Vesti.bg

загуби на продадена кола любопитно автомобили автомобили авто индустрия