Е лектромобилите създават новините в днешно време, но най-надеждните автомобили с батерия на пътя са тези, които имат и горивен резервоар.
До този извод стига проучването за надеждност на щатското издание Consumer Reports, резултатите от което вероятно карат Toyota да потрива доволно ръце. Въпросът е друг: колко устойчив е този модел, тъй като само след няколко години ситуацията може (и най-вероятно) да е коренно различна. Без да се опитваме да гадаем ще кажем, че основните проблеми при електромобилите са свързани с новите технологии, но тези детски болести ще бъдат преодолени.
Сега се връщаме към проучването, което заключава, че днес технологията, която Toyota развива от четвърт век, е достигнала етапа, при който удовлетворява мнозина – тя не е сложна, в същото време е много надеждна, предлагайки по-добър разход на гориво спрямо конвенционалните автомобили.
Става въпрос за хибридните и плъг-ин хибридните модели, благодарение на които Toyota и Lexus оглавяват касирането. Третото място е за BMW, който се изкачва с цели 10 места нагоре спрямо миналогодишния си резултат.
Днешните хибриди са толкова тихи, толкова бързи и толкова приятни за каране, колкото са и конвенционалните коли,” казва Джейк Фишер, старши директор тестове на автомобили за Consumer Reports, пише Bloomberg. „Надеждността на електрическите автомобили не е добра. Нещо повече, повечето са под средния параметър за надеждност.”
В годишното проучване на изданието, в което са участвали над 300 000 автомобила, фигурират имената на 24 марки, като Tesla се нарежда на 19-та позиция. Все пак миналата година компанията бе предпоследна, а сега се изкачва в класацията и това няма да спре.
Електрическите автомобили са нова технология и много производители нямат дълга история в създаването на електрически задвижвания,” коментира Фишер.
Chevrolet Bolt и Bolt EUV на General Motors също са под средния показател за надеждност, дължащи се на проблеми с батерии и електрическия задвижващ тракт като цяло. Kona Electric на Hyundai също се класира надолу заради проблеми с електрическото задвижване.
На дъното на класацията виждаме Mercedes-Benz, причината за което са многото нови технологии, които дават отклонения.
Те (луксозните марки) се опитват да добавят всички тези нови технологии много бързо и понякога не са напълно готови”, заявява Фишер.
Плъг-ин хибридите понякога имат проблеми със системите за охлаждане и подгряване на батериите си, като Фишер посочва за пример плъг-ин хибрида Toyota RAV4 Prime, който е с по-нисък резултат спрямо самозареждащ се съпоставим хибрид.
Проучването казва още, че 36% от перспективните купувачи заявяват готовност следващият им автомобил да е хибриден, ръст спрямо 29% през 2019 г.