Н е е тайна, че новите автомобили понасят голям удар в момента, в който напуснат шоурума. Не е тайна, че колкото по-скъп е един нов автомобил, толкова по-голям е ударът, който понася. Но беше тайна досега, че яките крошета отнася Mercedes-Benz EQS. Луксозният електромобил губи невероятните 48,7% от средната си цена като нов след само една година на пътя, показват цифрите от проучване за американския пазар на iSeeCars. Това се равнява на $65 143, колкото е цената на нова Е-класа в САЩ.
Анализът е направен след оценка на над 1,6 млн. нови и употребявани автомобили от януари до март 2024 г., като тук са включени автомобили от моделни години 2023 и 2024. В този случай терминът „употребяван” автомобил се използва за такъв с пробег до 20% от 13 476 мили (21 500 км). Тази цифра е приета като средна стойност, която американците изминават годишно. От проучването са изключени нишови модели в малък тираж.
Следващият модел в тази класация на iSeeCar също е електромобил, става въпрос за Nissan Leaf, който за година губи $15 786 средно. Това не изглежда никак много на фона на EQS, но предвид факта, че цената на Leaf като нов е много под тази на немската лимузина, загубата на стойност възлиза на 45%. Jaguar е с най-голямата обезценка при моделите с ДВГ, F-Pace е трети, губейки $28 555 – 35,4%. Не много по-далеч е Alfa Romeo с Giulia, която губи 33,4% от стойността си ($16 297) средно. Kia EV6 е пета със загуба от 33,3%, равняваща се на средно $18 081.
Следват още два електромобила: Hyundai Ioniq 5 и VW ID.4, които губят по 32,9%, което се равнява на съответно $16 805 и $15 609 средно.
Десетката завършва отново Mercedes, но този път с конвенционалната S-класа, която след годена губи 31,5% или $45 781.
На противоположния полюс на тази анти класация е също толкова интересно. Там първото място е за една аномалия, новият Range Rover реално поскъпва, след като напусне шоурума: ръст от 2,3% ($4587). Тук екипът на iSeeCars прави уточнението, че това вероятно се дължи на факта, че продуктът е много търсен, а навлиза много бавно на пазара, затова някои хора са готови дори да надплатят, но да го вземат.
Истинската изненада е второто място, но което виждаме Kia Rio. За една година малкият евтин хечбек губи от стойността си… $21 (0,1%). Много ниска загуба на стойност записват хибридите, сред които три модела на Toyota. Иначе честта на Mercedes тук брани G-Class, който се нарежда трети по параметъра най-ниска обезценка със загуба на стойност от 2,3% или $4587 средно.