Г оляма част от нас са искали да се докопат до книжката възможно най-скоро. Някои са се учили на старите жигули, москвичи и лади на село, но у нас няма законова възможност да караш преди да имаш свидетелство за правоуправление.
В Западна Европа има страни, които позволяват да се качиш сам зад волана по-рано от това. Германия е една от тях, където младежите могат да шофират (в Швеция съм ги виждал) от 16-годишна възраст, стига да имат А1 свидетелство. Просто с него не можеш да караш нормален автомобил.
И затова ви представяме този симпатичен и много странен хечбек, наречен Geparda (гепард на немски), разработен на базата на Volkswagen up! Той обаче е претърпял доста промени, най-съществената от които е, че вече е триколка от категория L5e. Но дори и определението „триколка“ не е точна, защото по средата на задната ос е монтирано „двойно колело“.
Компанията твърди, че е модифицирала шасито, за да оптимизира стабилността заради тази необичайна задна ос. Отпред са монтирали стабилизатор H&R, а отзад пружини Eibach, за да се минимизира риска от преобръщане, от каквото не е имунизиран Reliant Robin.
Модифицираният up! Може да се смята за конкурент на Citroën Ami, Fiat Topolino и Opel Rocks-e, което електрическо трио на Stellantis също може да се управлява от 16-годишни.
Разликата с тях е, че Geparda е оборудван с 1,0-литров атмосферен мотор с три цилиндъра. Същият се предлага с 59 или 74 к.с., но в този случай мощността е ограничена до само 20 к.с., насочени към предните две колела чрез 5-степенна механична скоростна кутия. Теоретично може да достига 110 км/ч.
Теглото на машината е 907 кг, оборудвана е с барабанни спирачки отзад, дискови отпред, четири еърбега, ABS и ESP.
Базираната в Бад Хомбург компания вече е доставила първите бройки, за които иска на клиентите... 20 000 евро. За такива пари може да се купи (вярно, на старо) нещо наистина добро, истинска кола, когато станеш на 18, но ако не може да чакаш, и тати има парички, тогава може.