Tesla Model S Plaid държеше лидерството при суперспортните електромобили в продължение на повече от две години, но това може би ще се промени от началото на следващия месец, поне в Китай.
Това е така, защото първият истински конкурент на Model S Plaid (Nevera не влиза в тази категория, тя струва няколко пъти повече), Zeekr 001 FR, ще бъде доставен до първите конкуренти в Китай през октомври. Електромобилът разчита на 1283 к.с.
Дело на Geely Group, Zeekr 001 FR е базира на стандартния средноразмерен лифтбек 001, който наскоро влезе в продажба в Европа, но е напълно различен звяр.
Докато най-мощната версия на стандартния Zeekr 001 е с 544 к.с. от два мотора, 001 FR е с четири, които му гарантират 1283 к.с.
Тази цифра позволява на Zeekr 001 FR да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,07 секунди в „сценарий с летящ старт”. Китайците не уточняват точно какъв е този сценарий. Tesla Model S Plaid се изстрелва от 0 до 97 км/ч за 1,99 секунди с 0,30 м превъртане на гумите. Lucid Air Sapphire прави същото упражнение за 1,89 сек, без да се споменава превъртане на гумите в началото, а и мощността е 1252 к.с.
Но Zeekr 001 FR ще е бърз не само направо, а и в завои. Това се дължи на система за разпределение на въртящия момент (torque vectoring). Китайците казват, че могат да „наливат” максимална мощност към едно колело, както и да регулират мощността в четирите в рамките на милисекунди.
Zeekr 001 FR е бърз и на зарядната станция. Моделът е оборудван с батерия Qilin с капацитет 100 kWh на CATL. 800-волтовата архитектура на модела позволява тя да се зарежда от 10 до 80% за 15 минути.
Иначе външният пакет на FR е вдъхновен от моторния спорт с агресивна предна броня, сплитер, големи въздуховоди, странични ризи, по-големи колела със спортни гуми, както и монтиран на покрива спойлер, дублиран с фиксиран спойлер, заден спойлер с масивен дифузьор.
Този автомобил ще бъде лимитиран до 99 бройки. Собствениците му ще преминат специален обучителен курс, за да могат да се справят с него. През август от компанията казаха, че моделът ще е около 1 млн. юана ($137 750), което е с около 10 000 по-малко от Tesla Model S Plaid.