Китайци пускат „зъл” тримоторен EV, казват, че Plaid е скучен

Zeekr 001FR е нов вид звяр. Това твърдение, както и уточнението, че Plaid (визирайки Model S Plaid) е скучен, е направено в Twitter, територията на Илон Мъск. Няма нищо случайно

Пламен Георгиев,
Zeekr 001FR

Zeekr/Twitter

П ритежаваната от Geely компания планира да лансира спортния електрически Zeekr 001 FR до седмици, като се цели първите доставки да се извършат още до края на годината. Първият спортен луксозен модел на Zeekr ще струва над 1 млн. юана ($140 000).

Макар китайските производители да хвърлят усилията си в създаване на достъпни масови продукти, изправени пред бруталната ценова война, обявена от Tesla в началото на годината, някои от тях искат да се преместят нагоре в йерархията, в луксозния сегмент, където маржовете са по-големи.

BYD лансира електрически офроудър със стартова цена от 1,098 млн. юана с марката си Yangwang през януари. Основаната през февруари 2021 г. Zeekr има три модела в гамата си, стартовите цени на които се движат в диапазона 189 800 до 499 000 юана (47 500 – 125 000 лева). Това не изглежда никак премиум. Но сега 001 FR трябва да промени това.

Към момента Zeekr 001 разчита на два електромотора със системна мощност 544 к.с. и 686 Нм, които ускоряват лифтбека до 100 км/ч за 3,8 секунди. Батерията с капацитет 100 kWh осигуряват пробег от 656 км според китайския цикъл CLTC.

Но Zeekr 001FR има по-големи амбиции, много по-големи. Той вече ще е с три електромотора, аеродинамичен карбонов пакет (преден сплитер, дифузьор, спойлер и антикрило), ковани джанти и карбон-керамични спирачни апарати.

Zeekr/Twitter

Монтирането на трети електромотор би снизил пробега драстично, но Zeekr има решение на този проблем. Батерията Qilin от CATL е с капацитет 140 kWh. Дали ще бъде монтирана – това е друг въпрос.

Тази батерия се монтира на версията 001 с един електромотор (272 к.с. и 343 Нм). Пробегът на тази версия по цикъла CLTC е 1032 км.

Всичко това са разсъждения на китайските медии, тъй като подробности липсват. Те смятат също така, че Zeekr 001 FR ще свали ускорението да 100 км/ч под 3 секунди.

Новият модел ще е с пневматично окачване и автоматично регулируем просвет, кормилното управление е с променливо съотношение и dTCS контрол на сцеплението, което е десет пъти по-бързо от конвенционалните системи против поднасяне. За настройка на шасито е помогнал „британски състезателен отбор“, инженерите от европейския R&D център на компанията също са участвали в процеса.

Zeekr 001FR китайски автомобили Zeekr