М асовата електрификация на автопарка в света върви на различни скорости. В Китай са включили на светлинна, в Европа ситуацията изглежда многообещаваща, в САЩ темпът спада, както явно и в други части на света. Доказва го това, че Hyundai Motor бе принуден да спре за кратко производството на някои от топ електромобилите си, предаде Korea Herald.
Става дума за електрическите Ioniq 5 и Kona EV, които се произвеждат в Улсан. Първият от тях бе сред лидерите в електрическата революция, тъй като бе и първият масов модел (поне в Европа), изграден на 800-волтова архитектура. Спирането на производството на двата модела бе в периода от 27 до 30 май.
Това е било продиктувано от слабо търсене на световните пазари. За корейския това не важи, тъй като там Hyundai предложи отстъпка от 6 млн. вона ($4300), приблизително 15% от цената на Ioniq 5, заедно с различни други промоционални усилия.
Благодарение на тях, продажбите на Ioniq 5 и Kona EV на вътрешния пазар между януари и април са се увеличили с 11,4% и 92,6% на годишна база, достигайки съответно 4125 и 1198 продадени автомобила. Тези цифри обаче идват на фона на рязък спад в износа.
Продажбите на електромобили на европейския пазар до края на април са нараснали с цели 28%, но това явно не помага на компанията, която за същия период (януари-април) отчита спад на износа за световните пазари на Ioniq 5 с 64% (от 27 476 на 9663 броя). Износът на Kona EV също е спаднал с 42,1% до 3428 автомобила.
Временно спиране на производството е обичайна практика в цялата индустрия, но тук проблемът е, че това е третото временно спиране от началото на годината. Нещо повече, Hyundai е коригирал темпото на производство на поточната линията заради натрупване на готова продукция. На конвейра може да се произвеждат 27 електромобила на час. Компанията обаче оставя 1 от всеки 3 позиции на конвейерната лента свободна и не е назначавала никакви смени през уикенда на линията от март.