Toyota: EV целите са нереалистични, няма да се хвърлят пари на вятъра

Японците предпочитат да купуват кредити, за да покрият CO2-емисиите, а не да вкарват допълнителни инвестиции в електромобили, които няма да се търсят

Toyota bZ3

, Toyota

Toyota bZ3

С поред анализите на Toyota USA, американците се очаква да купуват значително по-малко EV до 2030 г. отколкото са анализите на ЕРА. Затова американското подразделение възнамерява да купува СО2-кредити, за да отговори на щатските регулации, а не насочва инвестиции към електромобили, които, смята Toyota, няма да са толкова търсена стока през следващите години.

Миналата година EPA обяви, че се цели в 60% пазарно проникване на е-колите до 2030 г. Сега анализатори смятат, че агенцията ще коригира своите анализи до 54%.

Какво мисли Toyota по въпроса? Тед Огава, изпълнителен директор на Toyota Motor North America, казва, че компанията очаква драстично по-малък дял на електромобилите: 30%, за да сме точни. Огава казва пред Autonews, че компанията ще базира своите производствени цели върху своите анализи, а не тези на EPA.

Нашата начална точка е клиентското търсене. Така че, например, регулациите за 2030 г. допускат, че повече от половината продажби ще са на BEV, но нашият план към момента е за около 30%. Уважаваме регулациите, но по-важно е клиентското търсене”, казва Огава.

За да отговори на всички законови регулации, Toyota ще купува СО2-кредити, Tesla ще им продава, няма проблем.

Изгубени инвестиции са по-лоши от покупката на кредити”, заключава Огава.

Но все пак мениджърът казва, че Toyota ще продължи да работи, за да предложи на американските клиенти повече електромобили. Към момента това са само Toyota bZ4Х и Lexus RZ450e. Но японците строят комплекс на стойност почти $14 млрд. в Северна Каролина, като обявиха и инвестиции от $17 млрд. в своето Щатско производство, насочени към EV и хибриди.

Източник на статията: carscoops.com

електромобили Toyota