М еждународната агенция по енергетика изчислява, че цените на малките EV ще спаднат до нивата на конкурентите им с ДВГ до средата на десетилетието. Това важи както за Европа, така и за Северна Америка.
И повече от очаквано, след като вече VAG обяви, че ще лансира два електрически модела на цени под 25 000 евро (VW и Skoda, после ще последват и от другите марки).
Изчисленията на агенцията показват още, че продажбите на електромобили в световен мащаб ще нараснат с 35% до 14 млн. Това значи, че те ще заемат 18% световен пазарен дял, над четири пъти повече спрямо дела от 4% през 2020 г.
При по-големите автомобили, като SUV и пикапите, ценовият паритет вероятно ще дойде по-късно, вероятно през следващото десетилетие, казва Тимар Гуел от Агенцията, цитиран от Automotive News.
В анализа на IEA изпъква Китай, на чиято територия се движат половината от електрифицираните автомобили (PHEV и BEV), като 60% от продажбите на EV през миналата година са се случили именно в Поднебесната империя.
Макар в Китай вече да се предлагат доста евтини компактни електромобили, които да са съпоставими с конкурентни модели с ДВГ, почти 2/3 от продадените електрически модели в Китай, Европа и САЩ са на SUV и големи седани.
Друга интересна прогноза на IEA е свързана с петрола. Агенцията по енергетика очаква търсенето на нефт да спадне с 5 млн. барела дневно до 2030 г. И причината за това е преходът към електрическа мобилност.