О ла Калениус коментира, че новата електрическа платформа на Mercedes-Benz, която ще застане в основата на концепта CLA, а след това и в серийния му вариант, ще предлага 30 до 35% по-висок пробег за всеки киловатчас енергия в батерията.
В същото интервю Калениус казва, че за новата гама на модела CLA ще се предлага и LFP батерия, това ще е първият такъв опит на марката с този тип батерии. Иначе серийния CLA трябва да влезе в продажба през 2025 г.
CLA Vision, който Mercedes ще покаже пред публика днес, е реална демонстрация на стратегията на компанията да намали технологичната разлика с Tesla и други основни EV конкуренти.
Извличане на повече пробег от по-малко енергия в батерията е ключовата цел в развитието на бъдещите EV на марката.
Ефикасността се превърна в новата валута, когато влезем в електрически автомобил”, казва Калениус.
Новият CLA се цели в разход на енергия от 12 kWh/100 км, допълва Калениус. Това е голяма крачка напред спрямо разход от 17 до 18 kWh/100 км от сегашния EQA 350.
При подобен разход, въпросните 12 kWh/100 км, бъдещият сериен CLA ще е електрически еквивалент на кола с ДВГ, харчеща литър на 100 км, обяснява Калениус! Така нареченият „1-литров автомобил” е дългогодишна цел на европейските производители. Volkswagen XL1 я постигна, но с дизелово-електрическо задвижване. VW продаде 200 от тях.
Mercedes се изправя и пред предизвикателството да заобиколи високата консумация на енергия на чиповете Nvidia, които ще се използват за контрол на асистиращите системи, големите инфотейнмънт екрани и другите системи в CLA и бъдещите електромобили, продължава Калениус.