Новият живот на Lotus: електрически SUV от Китай

Eletre e първият кросоувър на британската марка. Излиза с 600 к.с., може да измине 600 км с едно зареждане

Lotus Eletre colage

Lotus

Lotus представи Eletre, автомобил, който е наистина исторически за британската марка, притежавана от китайския гигант Geely.

Той е първи в много отношения за Lotus: като SUV, като електрически автомобил, с четири врати (като изцяло нов модел, а не модификация)… И с това, че е първият Lotus, който ще се произвежда в Китай - в един от заводите на Geely.

И е първият от четири EV на бранда за следващите пет години, като останалите ще бъдат спортни бегачки, те ще се правят на Острова.

Eletre означава “оживяване” на унгарски. Историческият кросоувър (по-скоро е това, а не SUV, но за по-лесно приемаме познатата абревиатура) получи бляскаво представяне снощи в Лондон. Той излезе от грамадна кутия край замъка “Тауър”, а зад волана му бе бившият световен шампион във Формула 1 Дженсън Бътън.

Lotus

В друга точка на британската столица - студията на Би Би Си, вървеше паралелна програма с балет, циркови артисти, гимнастички и т.н. В уречения час там също се появиха няколко екземпляра за радост на гостите на шоуто.

Досега беше известен като Type 132. Продажбите в Европа и Китай стартират догодина, а в Съединените щати вероятно през 2024-та, макар че това е още непотвърдено.

Eletre е кола, в която е вложено страшно много, като поне външният й вид казва следното: не е достатъчно само да си нов, да си електрически и да имаш голям пробег с едно зареждане. Трябва да изглеждаш добре, да носиш духа на марката си, бъдейки носител на новото време. Той изглежда така.

Той има доста смел дизайн, в който (отпред) има някои прилики с Lamborghini Urus, макар и точно те да не са конкуренти, тъй като британецът ще бъде значително по-евтин.Останалото си е Lotus, особено оформлението на предния капак със светлините.

Lotus

Eletre е много голям - 5105 мм дължина, 3019 мм междуосие, 1630 м височина.

Доста е поработено по дизайна и аеродинамиката му, като специалистите обясниха много подробно откъде и как ще минава въдзухът, за да бъде наистина спортен. И да може да достига 100 км/ч за “по-малко” от 3 секунди.

Това става възможно благодарение на задвижване от батерия, която ще е с по-голям капацитет от 100 кВ/ч. Тя дава енергия на два електромотора. Пробегът на автомобила официално е около 600 км с едно зареждане. И може да измине още 400 км от 350 кВ, като това ще отнеме само 20-ина минути. С други думи, ако много бързате, 1000 км ще са постижими с едно спиране за около половин час, стига да има такава инфраструктура.

Lotus

В Lotus още са пестеливи за техническите подробности. Като начало се казва, че максималната мощност е 600 к.с. (от двата електромотора), а максималната скорост е 275 км/ч. Но ще има още две възможности в бъдеще, като топмоделът ще притежава близо 700 “коня”.

Много интересен е задният спойлер - отваря се като крило.

Показаната кола бе с четири места, но лесно могат да бъдат и пет. Което значи, че това е и първият 5-местен Lotus, защото в миналото имаше 4-местен (Type 75 Elite).

Lotus

От снимките можем да наречем интериора интересен. Доста модерно изглежда, с фокус към детайла и модерните информационни технологии. “Пипано” е по елементите, като такива впечатления сподели и Бътън, притежаващ поне един Lotus. Той определи салона и като луксозен. А ние се хващаме за волана - формата му не е кръгла.

Знаете, че британците са си чешити. Според тях Eletre бил без конкуренция от гледна точка на типажа си, но ние не сме съгласни. Той влиза в територията на Porsche Cayenne и Tesla Model X. Просто бъдещия кросоувър на Ferrari ще е в друга лига.

Но с радост приветстваме Lotus Еletre. Вълнуващ е, авангарден и от автомобилите, които наистина променят “играта”.

Lotus

suv Дженсън Бътън Англия китайски електромобили Geely Icon кросоувъри Lotus Eletre Lotus Advanced Performance