Новият шеф на Audi би отбой за електромобилите

Освен че ще погледне отново към ДВГ и хибридите, Audi призна, че ще трябва повече време, за да изравни печалбата от електромобилите с тази от конвенционалните модели

Пламен Георгиев,
Audi Q6 etron Prototype

, Audi

Audi Q6 e-tron Prototype

Audi се беше втурнал да прави само електромобили, но сега става ясно, че компанията ще ограничи амбициозното внедряване на електрически модели, за да удовлетвори желанието на дилърите си на фона на забавящия се темп на растеж на продажбите им, пише Automotive News.

Audi планира да представи 20 модела до 2026 г., като половината от тях ще са напълно електрически. Това е от първостепенно значение за марката, тъй като гамата й остарява, докато конкурентите от Mercedes-Benz и BMW се подготвят да извадят следващото си поколение електромобили в средата на десетилетието.

Изказването на Гернот Дьолнер идна на фона на заявеното от Оливер Блуме мнение през юни, че Audi изостава от потенциала си.

Тогава той назначи Дьолнер, с когото са работили в Porsche, като изпълнителен директор на Audi, а задачата пред него бе да повиши в дългосрочен план оперативната печалба до 13% (от 9 в момента).

Audi Q6 e-tron, който бе нееднократно отлаган заради проблемите със софтуерното подразделение Cariad, трябва да поведе моделната офанзива, когато започне да слиза от поточната линия през второто тримесечие на следващата година.

Моделът ще е първият, който ще бъде изграден на новата платформа PPE, която ще се използва от няколко модела на VW Group, включително електрическия Porsche Macan.

Audi планира и друг EV, както и два модела с ДВГ през следващата година, както и трети конвенционален автомобил за 2025 г.

Проблемът за Audi е и финансов, както се разбира от интервю на Дьолнер пред Handelsblatt. От него става ясно, че компанията се нуждае от повече време, за да изравни печалбата от електромобирите с тази от колите с ДВГ.

Първоначално смятахме, че ще постигнем този паритет към средата на десетилетието. Сега, на фона на настоящото развитие, това вероятно ще се отложи.”
Маржът на печалбата между колите с ДВГ и електрическите модели не се сближава толкова бързо, колкото се надявахме”, допълва Дьолнер.

Проблемите на Audi са с високите разходи за батерии и суровини, необходими за електрическите автомобили.

Гернот Дьолнер Audi