Hyundai продължава да разраства SUV-гамата си с идването на новия Inster – електрическа версия на субкомпактния Casper, който предлага удължено междуосие и повече стандартно оборудване в интериора. За разлика от Casper, който се предлага само в Корея, Inster ще се продава и в Европа, Близкия изток и Азиатско-тихоокеанския регион, което значи – световен модел.
Inster е заел много от дизайна на Casper от 2021 г., но хвърля няколко електрически светкавици, за да не бъде обвинен в пълно плагиатство. Това значи леко видоизменени брони, избор от 15- или 17-инчови джанти и по-лъскави LED светлини отпред и отзад. Най-важното е скрито между тях – увеличена с 230 мм дължина спрямо Casper, междуосието е увеличено със 180 мм.
Въпреки драстичното нарастване на размерите, Inster си остава супер компактен модел. Дълъг е 3825 мм, широк е 1610 мм, височината е 1575 мм, а междуосието 2580 мм. Мислете за него като за микро-SUV с проблеми в растежа – по-голям от клетка за хамстер, но все още по-малък от неговите субкомпактни SUV братя като Bayon и Kona.
В Европа Hyundai Inster ще бъде позициониран между A-SUV (Toyota Aygo X, Suzuki Ignis) и B-SUV (Jeep Avenger, VW T-Cross) сегменти, което го прави подходящ избор за градската среда с неговите компактни размери. Освен това, Hyundai обяви бъдеща поява на Inster Cross.
Интериорният дизайн също е до голяма степен пренесен от ДВГ-еквивалента, но с технологични подобрения и различни цветови опции за платнената тапицерия. Цифровият кокпит включва двойни 10,25-инчови дисплеи, значително по-големи от тези в Casper.
В зависимост от нивото на оборудване, моделът може да предлага станция за безжично зареждане, 64-цветно LED амбиентно осветление, отопляеми предни седалки, шибедах и др.
Багажникът има капацитет от 280 литра, който може да се увеличи до 351 литра в зависимост от позицията на задната седалка.
Hyundai Inster ще се предлага във версии Standard и Long Range. Първата предлага електромотор с мощност 97 к.с. и 147 Нм. Той се захранва от батерия с капацитет 42 kWh, която трябва да предложи пробег от около 300 км.
Версията Long Range се задвижва от по-мощен електрически мотор със 115 к.с., черпещ енергия от батерия с капацитет от 49 kWh. Тази комбинация ще предложи водещ в сегмента пробег (по WLTP) от 355 км.
Благодарение на възможностите си за бързо зареждане от 120 kW DC, Inster може да зарежда от 10-80% за 30 минути. Когато е свързан към по-често използван 11 kW AC контакт, пълното зареждане ще отнеме 4 часа за стандартния модел или 4 часа и 35 минути за Long Range. В допълнение, функцията V2L позволява двупосочно зареждане за други устройства като електронни велосипеди или къмпинг оборудване.