Kia атакува ударно, показа два концепта на ток и разкри данните на EV5

От концептуалните EV3 и EV4 чакаме серийни модели в скоро време на цена от $35 000 до $50 000

Пламен Георгиев,
Kia EV5

, Kia

Kia EV5 e по средата, от ляво е EV4 Concept, а в дясно EV3 Concept

К ъм края на август Kia разкри дизайна на следващия се глобален електромобил, но ни спести техническите параметри. Е, те вече са ясни, но успоредно с тях Kia показа две концептуални разработки, които скоро ще бъдат качени на конвейра, за да попълнят гамата електромобили от ново поколение до пет.

Kia обяви плановете си да създаде електрическа гама, обхващаща ценовия диапазон от $30 000 до $80 000. През ноември нашата медия ще има възможността да тества най-големия електромобил на корейците – EV9, а EV5 и бъдещите EV4 и EV3 ще се фокусират към клиентите в ценовия диапазон $35 000 до $50 000.

В същото време компанията иска да разгърне производството на електромобили в 8 завода до 2025 г.

И така, преминаваме към това, което не знаехме за EV5: техническите параметри. Производството му ще се извършва в Китай и Южна Корея, като ще се предлагат три версии: стандартна, дълъг пробег и дълъг пробег AWD.

Стандартната разчита на батерия с капацитет 64 kWh и мотор с мощност 218 к.с. Очакваният пробег на моделите за Китай възлиза на 530 км по стандарта Combined Charging and Load Cycle (CLTC). Следващата версия (long-range) ще е оборудвана с батерия с капацитет 88 kWh и същия електромотор с 218 к.с. Тук вече се говори за пробег до 720 км (CLTC). Накрая остава версията long-range AWD: батерия 88 kWh и комбинирана мощност 313 к.с. (преден електромотор със 160 kW и заден със 70 kW). Тук се цели пробег от 650 km по CLTC.

Версията за Корея е в процес на разработване, като тук батериите вече ще са с капацитет 58 и 70 kW.

 Kia EV3 Concept

Kia

Kia EV3 Concept

Така стигаме до двете концепции, като от тях EV3 изглежда почти готова за конвейра, поне що касае екстериорния дизайн. При EV4 вече виждаме доста по-нестандартен облик, целящ да предефинира постулатите, свързани с класическите седан форми.

Защо са наричат концепции ни разкрива най-добре интериорът. И в двата случая е заложено на използването на иновативни устойчиви материали, целящи да намалят екологичния отпечатък.

Интересно е използването на естествени структури от влакна (а не карбон), от които са изработени седалките. Те са по-леки и по-тънки. Иновативни техники и материали са използвани за тапицерията. Но акцентът пада върху изключително минималистичното оформление на таблото. Виждаме волан с неправилно форма, а зад него приборно табло и централен дисплей, обединени в едно. И това е, грубо, което виждаме на арматурното табло. Бутони и всевъзможни контролери липсват изцяло.

Във всеки случай играта на Kia е повече от дръзка, поне чисто в дизайнерско отношение. Явно марката залага именно на смелите решения, за да успее да постигне целта си до 2026 г. да продава по 1 млн. електромобила годишно, а до края на десетилетието броят да достигне 1,6 млн.

Kia EV3 Concept Kia EV5 Kia