В ластите в Южна Корея видяха сериозен риск в електрическите автомобили и решиха да въведат ограничения за тяхното зареждане и паркиране, съобщава CarScoops. Забраните ще променят начина, по който хората използват зарядните станции.
Поводът е пожар по-рано този месец в подземен гараж на жилищен комплекс. В него изгоряха над 140 коли и бяха повредени общо 880 автомобила, а почти 1600 жилища останаха без електричество и вода за една седмица. Причина за пожара е електрически Mercedes EQE, който се е самозапалил.
Местното правителство на Сеул е решило да затегне правилата за EV. Предвижда се новите изисквания да влязат в сила към края на септември т.г.
Първата забрана ще е за EV със заряд на батерията над 90% да влизат в подземни или закрити гаражи. Освен това публичните бързи зарядни в града ще бъдат ограничени до 80%, т.е. хората няма да могат да зареждат автомобилите си до 100% на тези станции. Предвижда се постепенно забраната да бъде наложена и за частните зарядни станции.
Според мнозина експерти правилата са ненужни и няма доказателства, че напълно заредените батерии са с по-голям риск от пожар от разредените. „Прекомерното зареждане не е решаващият фактор за пожар. EV от самото си начало са разработени така, че да не достигат пълен заряд дори и на таблото да пише 100%“, казва професор Юн Уон-съб, който е ръководител на център за разработка на батерии, създаден от Университета Сънгкюнкван и Samsung SDI.
Той смята, че забраните просто търсят виновник и го виждат в лицето на собствениците на EV, които да не могат да влизат в подземни паркинги, ако колата им е заредена над 90%. „Важно е да се изработят подходящи и разумни мерки след щателни дискусии с експертите“, казва още професорът.
Статистиката също подсказва, че решението на властите е странно. За последните 3 години в Южна Корея са докладвани 139 запалени електромобила. От тях 26 са се запалили по време на зареждане, а 68 по време на движение. Други 36 са се запалили докато са паркирани.