Индустрията се обединява, за да реши един от най-големите проблеми при зареждането на EV

Ако успее, всичко ще става много по-лесно и удобно

Мартин Дешев,
Зареждане електромобил Италия

iStock

З ареждането на електрическите коли винаги е било една от най-обсъжданите теми сред собственици и критици на тези превозни средства. Именно проблемите със зарядните често са изтъквани като една от причините да не се купува такава кола.

Проблемите могат да са най-различни. Например, че зарядните често не работят. Но дори и да работят, мнозина собственици с разочарование разбират, че дадено зарядно не е съвместимо с техния автомобил или пък трябва да разполагат с конкретен абонамент и приложение, за да получат достъп до него.

Всичко това коства време и много нерви на шофьорите. В САЩ се работи по универсално решение, което трябва да стане факт още през тази година, съобщава InsideEVs.

„Общността на автомобилните инженери“, както и консорциум от автомобилни производители, компании за зарядни станции и представители на американските регулатори са се обединили за създаването на нужното решение. То представлява единен стандарт, около който ще се обединят производителите на коли, на зарядни и доставчиците на оборудване.

Те ще спазват общи изисквания за техническите спецификации и сигурността, като всички ще преминават и единен процес на проверка и одобрение. Това ще позволи създаване на универсални зарядни станции, които ще могат да се използват спокойно от притежателите на всякакви електромобили, без значение кой е производителят им.

И освен това ще елиминира нуждата да се теглят и инсталират различни приложения за всяко зарядно и неговия доставчик. Всичко ще може да става централизирано от една платформа, което ще улесни значително ежедневието на собствениците на електромобили. Те просто ще паркират до зарядното, ще свързват кабела и всичко останало ще се извършва автоматично от системата – разпознаването на колата, каква да е скоростта на зареждането, къде да отиде плащането и т.н. Технологията ще поддържа и двупосочно зареждане, както и връщане на енергия от колата в мрежата.

Плановете са тестовете на системата да започнат още тази година. А надеждите са те да преминат бързо и да са успешни, за да може платформата да бъде приета и внедрена масово.