В края на миналата година стана ясно, че фондът с 600 млн. евро, използван за субсидиране на покупката на електромобил в Германия стои почти непокътнат. Този фонд бе създаден през лятото на 2016 г., но от Федералния офис за контрол на икономиката и износа (BAFA) разкриват, че са били подадени 46 897 молби за субсидия. Президентът на BAFA заявява, че от отпуснатите 600 млн. са изразходвани само 65 млн. евро.
Анализатори дори смятат, че фондът няма да бъде изразходвам до края на предвидения период, който е средата на 2019 г.
По-интересното тук е, че миналият месец клиентите на Tesla загубиха достъп до фонда за субсидиране на покупката на електромобил, след като бяха обвинени, че мамят.
Когато Германия обяви плана си за субсидиране на покупката на електромобил, включително 4000 евро отстъпка при покупката, Tesla се оплака, че са нарочно изхвърлени от програмата, защото тази субсидия е предназначена за автомобили с цена под 60 000 евро.
За да може да вкарат Model S в програмата, от компанията преместиха голяма част от стандартното оборудване на модела в списъка с опции, за да му намалят базовата цена. Те направиха това през ноември 2016 г., но година по-късно Auto Bild излезе с корица (първия брой за декември 2017 г.), гърмяща: „Tesla-скандал”. Изданието твърди, че клиентите не могат да си купят Model S без въпросните опции, нещо, което Tesla отрече. Под опции тук говорим за навигация, камера за движение на заден ход, интернет радио, засичане на сляпа точка, дори функции от сорта на запаметяване позициите на седалката, сгъващи се огледала, връзка Homelink.
След като изданието пусна публикацията си през декември, Tesla отново заяви, че германското правителство „преднамерено” е поставило прага от 60 000 евро, за да не може Model S да се възползва от субсидията.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Така го правят в Китай: 16 000 електрически автобуса в Шенжен