Н а 5 април Kia препотвърди намерението си да се трансформира в „доставчик на устойчиви решения за мобилност”. Какво значи това в цифри?
В края на това десетилетие корейската марка иска да продава по 4,3 млн. автомобила, включително 1,6 млн. електромобила. Цифрата от 4,3 млн. е с 34,4% по-висока от целта, която Kia си е поставила за 2024 г.: 3,2 млн.
Но успоредно с електромобилите, Kia ще продължи да развива гамата си от хибридни модели, като комбинираните продажби на хибриди, плъг-ин хибриди и е-коли през 2030 г. трябва да възлизат на 2,48 млн., т.е. 58% от общите продажби на марката ще са електрифицирани автомобили.
За 2024 г. компанията е подготвила лансирането на електрическия EV3, както и седанът К4. За европейския пазар е важно също появата на фейслифтите на EV6 и Sportage, а гамата на първия ще се допълни от EV6 GT.
Много по-силна за електрическата офанзива на марката ще е 2025 г., когато чакаме дебюта на цели четири електрически модела, сред които чакаме EV2, EV4 и EV5. През 2026 и 2027 г. ще дебютират още по един нов електромобил.
Но силният клиентски интерес към хибридите означава, че и Kia ще заложи сериозно на този коз. Тази година HEV моделите ще са 6, броят им ще се увеличи до 8 през 2026-а и до 9 през 2028 г.
За да се конкурира успешно на основните пазари, но и да отговори на китайската заплаха, Kia ще съсредоточи усилия и средства за подобряване на технологията, като увеличи енергийната плътност и пробег на NMC и LFP батериите, които са по-евтини и не изискват толкова голямо количество редкоземни материали.