Заводите на VW в Германия, които могат да бъдат засегнати от съкращения

Немските заводи под заплаха са в северозападната провинция Долна Саксония и Хесен

Пламен Георгиев,
Volkswagen завод поточна линия

, Volkswagen

Volkswagen Tiguan на поточната линия във Волфсбург.

Volkswagen разбуни кошера със съобщението, че планът за съкращаване на 10 млрд. евро разходи на концерна поставя на дневен ред дори затварянето на заводи в Германия. Това буквално взриви немските профсъюзи, като синдикатът IG Metall обеща „яростна съпротива“ на плановете, в които влизат принудителни съкращения на работна сила.

Всичко това е с цел да се повиши ниската рентабилност на марката Volkswagen.

Компанията гледа на един голям автомобилен завод и един завод за компоненти в Германия за остарели, според работническия съвет на автомобилния производител, пише Automotive News.

Ако наистина се стигне до затваряне на завод в Германия (което към този момент изглежда немислимо), това би отбелязало първото подобно събитие в 87-годишната история на марката.

Ето кои са заводите според IG Metall, които са най-застрашени от мерките за орязване на разходите. Всички са в северозападната провинция Долна Саксония, с изключение на завода в Касел, който се намира в провинция Хесен в централна Германия.

Брунсуик

В най-стария завод на VW работят около 7400 работници към 2022 г. Той произвежда компоненти като преден и заден мост, кормилно управление и акумулаторни системи, както и машини, оборудване, инструменти и форми. Той също така произвежда батерии за новите автомобили на VW с модулна електрическа матрица MEB от 2019 г.

Емден

Основан през 1964 г., за да се възползва от близкото морско пристанище, заводът първоначално се специализира в производството на VW Beetle. Сега произвежда модели като VW Passat и VW IDл4. Повече от 8000 служители работят в завода, който произвежда около 180 000 автомобила годишно.

Хановер

В завода в Долна Саксония работят около 14 000 души. Провинцията, в която живеят около 8 млн. човека, е вторият по големина акционер на VW. Това е мястото, където производството на VW „Bulli“ започва през 1956 г. и сега произвежда шесто поколение микробуси и миниванове T-серия, както и пикапа Amarok. Освен коли, в него се произвеждат части като цилиндрови глави и всмукателни колектори.

Касел

Част от VW Group от 1958 г., заводът в Касел е най-големият завод за компоненти на VW в световен мащаб и произвежда повече от четири милиона ръчни и автоматични трансмисии годишно. Заводът е най-големият работодател в северен Хесен, казва VW, като в него работят около 16 500 души. Компонентите, произведени в Касел, се използват в основната марка VW, както и в автомобили VW Commercial Vehicles, Seat, Audi, Skoda, Porsche и Lamborghini.

Залцгитер

Открит през 1970 г. за производството на седана K70 на VW, заводът е наел около 7500 работници към 2023 г. Сега в него се произвеждат варианти на двигатели, както и компоненти за електрически автомобили. VW обяви инвестиция от 2 милиарда евро през 2021 г. за трансформиране на основния завод за двигатели в основен завод за батерии за групата.

Волфсбург

Това е туптящото сърце на Volkswagen. VW казва, че в завода, който покрива площ приблизително колкото 910 футболни игрища, работят приблизително 70 000 души. Създаден през 1938 г., малко след като компанията е основана, в него са произведени близо половин милион превозни средства през 2023 г., включително VW Golf.

заводи Volkswagen