Volkswagen разбуни кошера със съобщението, че планът за съкращаване на 10 млрд. евро разходи на концерна поставя на дневен ред дори затварянето на заводи в Германия. Това буквално взриви немските профсъюзи, като синдикатът IG Metall обеща „яростна съпротива“ на плановете, в които влизат принудителни съкращения на работна сила.
Всичко това е с цел да се повиши ниската рентабилност на марката Volkswagen.
Компанията гледа на един голям автомобилен завод и един завод за компоненти в Германия за остарели, според работническия съвет на автомобилния производител, пише Automotive News.
Ако наистина се стигне до затваряне на завод в Германия (което към този момент изглежда немислимо), това би отбелязало първото подобно събитие в 87-годишната история на марката.
Ето кои са заводите според IG Metall, които са най-застрашени от мерките за орязване на разходите. Всички са в северозападната провинция Долна Саксония, с изключение на завода в Касел, който се намира в провинция Хесен в централна Германия.
Брунсуик
В най-стария завод на VW работят около 7400 работници към 2022 г. Той произвежда компоненти като преден и заден мост, кормилно управление и акумулаторни системи, както и машини, оборудване, инструменти и форми. Той също така произвежда батерии за новите автомобили на VW с модулна електрическа матрица MEB от 2019 г.
Емден
Основан през 1964 г., за да се възползва от близкото морско пристанище, заводът първоначално се специализира в производството на VW Beetle. Сега произвежда модели като VW Passat и VW IDл4. Повече от 8000 служители работят в завода, който произвежда около 180 000 автомобила годишно.
Хановер
В завода в Долна Саксония работят около 14 000 души. Провинцията, в която живеят около 8 млн. човека, е вторият по големина акционер на VW. Това е мястото, където производството на VW „Bulli“ започва през 1956 г. и сега произвежда шесто поколение микробуси и миниванове T-серия, както и пикапа Amarok. Освен коли, в него се произвеждат части като цилиндрови глави и всмукателни колектори.
Касел
Част от VW Group от 1958 г., заводът в Касел е най-големият завод за компоненти на VW в световен мащаб и произвежда повече от четири милиона ръчни и автоматични трансмисии годишно. Заводът е най-големият работодател в северен Хесен, казва VW, като в него работят около 16 500 души. Компонентите, произведени в Касел, се използват в основната марка VW, както и в автомобили VW Commercial Vehicles, Seat, Audi, Skoda, Porsche и Lamborghini.
Залцгитер
Открит през 1970 г. за производството на седана K70 на VW, заводът е наел около 7500 работници към 2023 г. Сега в него се произвеждат варианти на двигатели, както и компоненти за електрически автомобили. VW обяви инвестиция от 2 милиарда евро през 2021 г. за трансформиране на основния завод за двигатели в основен завод за батерии за групата.
Волфсбург
Това е туптящото сърце на Volkswagen. VW казва, че в завода, който покрива площ приблизително колкото 910 футболни игрища, работят приблизително 70 000 души. Създаден през 1938 г., малко след като компанията е основана, в него са произведени близо половин милион превозни средства през 2023 г., включително VW Golf.