Възможно ли е Nissan да излезе от алианса с Renault

Изглежда малко вероятно, но източници твърдят, че японците не са съгласни китайците от Geely да получат достъп до техните патенти, затова и разговорите са в застой

Пламен Георгиев,
Nissan

Getty

О т месеци Renault и Nissan предоговарят условията по тяхното съвместно съществуване, като различни източници съобщиха, че двете страни са постигнали споразумение французите да намалят дела си до 15% (от 43%), колкото има и Nissan в Renault.

Наскоро дори бе обявено, че Nissan ще инвестира между $500 и $750 млн. за 15% в предприятието Ampere за електромобили на Renault. Тази седмица се очакваше да се оповестят крайните параметри по новото споразумение, но това се отлага.

Сега Bloomberg отива по-далеч в разсъжденията по темата, като предполага, че дори може да се стигне до излизане на Nissan от Алианса. И причината са китайците от Geely. По-скоро заради притесненията, че Renault е готов да даде достът на новия си партньор Geely до интелектуална собственост, с което Nissan не е съгласен.

Дългогодишните партньори имат около 500 съвместни технологии, казва източник на медията, сред които технологии за автономно управление, хибридно задвижване, твърдотелни батерии, системи за безопасност, софтуер и други критични технологии за автономно управление и електромобили.

Nissan вижда риск в плана на Лука де Мео да обедини бизнеса на Renault с конвенционални автомобили с китайската Zheijiang Geely Holding Group. Партньорът Nissan иска гаранции, че ключови технологии ще бъдат защитени и няма да се предоставят на китайския гигант, притежател на марките Volvo и Lotus.

На 8 декември Де Мое трябва да говори пред инвеститори, като се очаква да даде подробности за финансовите цели и планът за разделяне на бизнеса на марката.

Nissan Алианс Renault Geely