С лед като загуби ръчната си скоростна кутия, Golf GTI не е толкова желан, колкото беше преди. Може да се каже, че качеството на интериора е понесло удар в сравнение с отличния Mk7. Не че Grand Touring Injection някога е имал вълнуващ дизайн, но Mk8 може би изглежда твърде сдържан. Въпреки всичко това, поне VW полага усилия да запази автомобила жив в свиващ се сегмент.
Постепенният залез на бензиновите хот-хечове се ускорява от по-строгите регулации за емисиите и по-високите данъци, особено в Европа. Хубавото тук е, че VW обещава да запази Golf GTI още дълго време.
Говорейки на „Нюрбургринг“ с ентусиаста Джейми Ор, шефът на автомобилния производител беше попитан дали автомобилът все още има бъдеще във все по-електрифицираната гама на компанията. Главният изпълнителен директор Томас Шефер обеща продажбите на бензиновия хотхеч да продължат и през следващото десетилетие, но с уточнението „вероятно малко електрифициран“.
Може би VW възнамерява да монтира в Golf GTI хибридна конфигурация в даден момент? Това вече се случи с плъг-ин хибрида GTE. Дали двете ще бъдат обединени в даден момент, не е ясно, въпреки че надеждата е, че Шефер е имал предвид мека хибридна система, за да се сведе до минимум намаляването на теглото.
Заслужава да се отбележи също, че GTE няма 2,0-литров двигател, а по-малък 1,5-литров агрегат, съчетан с електрически мотор, захранван от батерия с капацитет 19,4 kWh. Докато GTE осигурява 268 к.с., GTI предлага до 320 к.с. в Edition 50.
Каквото и да планира VW за GTI, Шефер е имал предвид модела от настоящото поколение. Волфсбург вече потвърди, че деветото поколение Golf, което ще се появи по-късно това десетилетие, ще бъде изключително на ток.
Кай Грюниц, членът на борда, отговарящ за техническото развитие, категорично намекна миналата година, че Mk8 може да се задържи до 2035 г., когато Европейският съюз планира да забрани продажбите на нови автомобили с двигател с вътрешно горене. Това би означавало, че VW ще продава едновременно две поколения Golf в продължение на пет до шест години, преди да премине изцяло към електрическия Mk9.