К итайските автомобилни производители постепенно превземат пазара и останалите марки започват да усещат техния натиск. Всяка има различен подход да се справи с конкуренцията, като Volvo предприема доста смела стратегия, съобщава InsideEVs.
„Няма да се конкурирам в началния сегмент на електрическите коли в Китай. Това е много тежко място“, казва изпълнителният директор на Volvo Джим Роуън пред Automotive News Europe.
Компанията вижда все по-сериозната конкуренция и е наясно, че трябва да ѝ отговори. Но ще го направи по своя си начин и няма да разчита на по-евтини модели и увеличаване на обема на продажбите. Вместо това ще се съсредоточи върху премиум сегмента.
„Не знам колко бързо ще расте премиум сегментът, но целта ми е нашият ръст да е по-голям и да вземем пазарен дял от конкурентите“, казва Роуън.
Стратегията е рискова, имайки предвид ясните сигнали какво предстои. Китайските производители залагат на по-достъпните и масови модели, като подготвят солиден производствен капацитет, който да е способен да залее международния пазар. В самия Китай конкуренцията също е много голяма, като това е и най-големият EV пазар в света.
„Ако си в Китай в момента и имаш бранд с богата история, лоялни клиенти, хубава дилърска мрежа и добре познати plug-in и меки хибриди, това означава, че все още можем да растем. Ще бъде умерен ръст, но ръст“, допълва Роуън.
В случай, че стратегията на Volvo се окаже успешна, това може да доведе сериозни приходи на компанията, смятат анализаторите. Тя ще се позиционира и като един от премиум брандовете, за които клиентите плащат повече, не само за престижа, но и за допълнителните технологии, високото качество и сигурността.
Масовият пазар винаги ще е ориентиран към по-достъпните модели. Винаги обаче ще има и клиенти, които търсят премиум предложения. Въпросът е брандът да успее да ги привлече и задържи, като Роуън изглежда уверен, че компанията ще го постигне.