Войната кара Volkswagen да прехвърли повече производство в Китай и САЩ

В същото време компанията отчете огромен скок на приходи и печалби на фона на драстично намаляване на продажбите.

Пламен Георгиев,
Volkswagen завод поточна линия

, Volkswagen

Volkswagen Tiguan на поточната линия във Волфслург.

К итай ще е най-големият бенефициент от войната в Украйна. Това е мнението на мнозина специалисти. Ползите за най-многолюдната държава в света започват да придобиват очертания. Вчера Херберт Дийс заяви, че несигурността в Източна Европа кара него и компанията, която ръководи да прехвърлят повече производство към Китай и САЩ, съобщава Reuters.

Попитан как производителят би реагирал в случай, че Китай нападне Тайван, Дийс отговори, че не вярва страната да предприеме подобна стъпка.

Китай има голям интерес да държи границите отворени,” коментира изпълнителният директор на Volkswagen. „Смятаме, че е предимство за нас да сме силни в Китай… Китай е крепост за нас."

Компанията спря производството си в Русия, както направиха всички други.

Дийс казва, че недостигът на кабелни снопове, идващи от Украйна, е най-големият проблем във веригата на доставки, засягащ повечето производители. Дийс казва, че получават кабели от 11 завода в Украйна, девет от които работят на ограничен капацитет.

Компанията е сформирала „ударна група” от 150 човека, която работи усилено за намаляване ефекта от ситуацията с недостига на части и намиране на алтернативни доставчици.

Дийс разкри също, че производството на около 100 000 автомобила е преместено към Северна и Южна Америка и Китай.

На фона на тези неспирни проблеми с доставките, Volkswagen Group отбеляза скок на приходите от 12,3% до 250,9 млрд. евро и на оперативната печалба, която почти се е удвоила до 20 млрд. евро. И това при спад на продажбите с 6,3% спрямо 2021 г. и цели 2,3 млн. по-малко продадени автомобили спрямо 2019 г.

войната в Украйна Херберт Дийс Volkswagen