Тръмп иска да „насърчи истинския клиентски избор“ за нови автомобили

Новоизбраният президент премахна „EV mandate” на Байдън, обмисля да премахне субсидията от $7500 и каза, че неговата администрация няма да преследва целта 50% от продажбите на нови коли в САЩ да са електрически до 2030 г.

Доналд Тръмп

Getty

В чера Доналд Тръмп положи клетка като 47-ия президент на Америка, след което се захвана за работа. Едно от първите неща (освен че напусна СЗО, намали корпоративния данък и прекрати за 90 дни всякакви помощи за други държави), които направи като президент, бе да се захване за автомобилната индустрия. Той подписа изпълнителна заповед за премахване на т. нар. „мандат“ на Джо Байдън за EV малко след встъпването си в длъжност.

Това е една от политиките на предишния кабинет, която така и не влезе в сила, но Тръмп даде заявки да отмени няколко про-EV политики, една от които е да изтегли финансиране от програмата за изграждане на зарядна мрежа.

Ключова заповед, подписана от Тръмп в понеделник, е отмяната на решението на администрацията на Байдън 50% от всички нови превозни средства, продавани в САЩ, да бъдат електрически до 2030 г. Въпреки че това беше само цел, а не правно обвързващо, много автомобилни производители отказаха подкрепа на тази цел.

Сега очакванията са кога новият президент ще премахне федералния данъчен кредит от $7500 за електромобили, макар новата изпълнителна заповед да не уточнява този казус. Единствено става ясно, че той „обмисля премахването на несправедливите субсидии и други недобре замислени, наложени от правителството изкривявания на пазара, които облагодетелстват електромобилите пред други технологии и ефективно налагат закупуването им от физически лица, частни фирми и правителствени организации..."

Изпълнителната заповед на Тръмп има за цел също да „насърчи истинския потребителски избор“, като твърди, че това е „съществено за икономическия растеж и иновациите“.

Федералното финансиране за изграждане на зарядна мрежа за електрически превозни средства също ще бъде оттеглено при новата администрация. През 2021 г. Байдън отпусна $7,5 млрд. за създаване на национална мрежа, надявайки се, че до 2030 г. ще бъдат изградени до 500 000. Изпълнителната заповед на Тръмп гласи, че „всички агенции незабавно спират изплащането на средства“.

Стандартите за вредните емисиите от ауспуха също вероятно ще бъдат разхлабени при администрацията на Тръмп. Той нареди незабавен преглед на развитието на вътрешните енергийни ресурси, които според Тръмп ограничават „потребителския избор на автомобили“. Все още предстои да бъдат обявени допълнителни подробности, но докладите сочат, че новата администрация иска да върне стандартите за икономия на гориво и емисии до нивата от 2019 г. Това може да позволи приблизително 25% повече емисии на автомобилна миля от настоящите ограничения за 2025 г.

субсидии САЩ Доналд Тръмп