Г одините си минават (вече девета започнахме), а последствията от „Дизелгейт” продължават. Този път скандал няма, защото Toyota сама е засякла нередности в сертификационните тестове на дизелови компании от свое дъщерно дружество.
Засегнатите автомобили използват 2,8-литров дизелов двигател (с кодово обозначение 1GD), 2,4-литров дизел (2GD) и 3,3-литров дизел (F33A). Моделите, продавани в европейския регион, който включва Евразия, Израел и Турция, са Toyota Hilux, Toyota Land Cruiser 200 и 300, и Lexus LX 500d. Новото поколение Land Cruiser не е засегнато.
От компанията се казва, че автомобили в наличност и тези в процес на доставка могат да бъдат закупени и доставени.
Двигателите са монтирани в автомобили, които са на пазара от началото на 2020 г. Това са около 84 000 от 1д модела, продадени по света.
Тези проблели с продуктовата сертификация идват на фона на доста сериозния скандал с Daihatsu и подразделението за камиони Hino Motors. В този случай бе установена реална измама с оповестените параметри за вредните емисии.
Сега от Toyota Motor казват, че настоящите нередности идват от начина на измерване на мощността от Toyota Industries. Компанията казва, че нередностите нямали ефект върху вредните емисии, безопасността или реалните въртящ момент и мощност. Но всичко това си е репутационна вдера.
Продаваните в Европа модели Hilux се правят в Южна Африка и Тайланд, докато Land Cruiser и Lexus LX идват от Япония. През миналата година марката е продала 23 988 броя Land Cruiser и 60 922 пикапа Hilux в Европа, Lexus-ите са били 2795. Не всички са използвали засегнатите двигатели.