С тар автомобил с нулеви емисии? Разбирай ретро обвивка, но нова техника - и това е голяма тема в автомобилостроенето, като тя не е отсега. Но досега бе свързана с по-малкото средства за гориво (газ).
По темата разсъждава Toyota с два от екземплярите си на завършилото изложение в Токио - концепции, базирани на AE86. Те са с различни задвижвания, като идеята е, че са електрифицирани.
AE86 H2 е с каросерия на Trueno с прибиращи се фарове и двуцветна бяло-черна каросерия. Почти всичко под обвивката е различно. Има два резервоара за водород, разположени в багажника.
Четирицилиндровият двигател под капака е запазен в оригиналната си форма, доколкото е възможно, но с модифицирани горивни инжектори, горивни тръби и запалителни свещи, за да отговарят на спецификациите на водородната система.
Японският производител казва, че е разработил автомобила по такъв начин, че звукът и вибрациите все още присъстват.
Другата концепция е AE86 BEV, която включва каросерия Levin с фиксирани фарове. Има почти същата ливрея като AE86 H2. Тук задвижващата система се захранва от батерии и използва електрически мотор, получен от хибрида Tundra. Налице е техника също от Prius и други серийни модели на Toyota и Lexus.
Най-голямата изненада обаче е механичната скоростна кутия, запазила баланса на колата възможно най-близо до оригинала. Компанията твърди, че колата дава уникално изживяване при шофиране, съчетавайки усещането за возило с три педала с това на електромобил.
Това, между другото, е технология, по която днес производители работят активно.
Интериорите на двете концепции са посветени на екологията. Седалките, например, са реставрирани, а много от материалите са рециклирани.
Toyota няма да пусне двата модела в масово производство, те са просто демонстрационни.