Т ази година се навършва 100-годишнината от първото издание на 24-часовия маратон в Льо Ман. Доминиращият през последните години екип на Toyota Gazoo Racing отбелязва този рожден ден с представянето на тази концепция.
Toyota Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition е базиран на петото поколение на хибридния сериен модел, но двата се различават драстично по аеродинамичния кит, който дава усещането, че Centennial GR Edition е готов за пистата. И той е готов, но от Gazoo Racing не са си направили труда да направят промени и по задвижването, които да отговарят на очакванията, които оставя дизайнът.
Иначе Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition е с променена предна броня, голяма решетка тип „пчелна пита”, заобиколена от по четири светлини, над които са разположени по две аеродинамични крилца. Ясно откроим е сплитерът, предният капак е карбонов. Профилът е подсилен от черни колесни арки, черен праг и лепенки “Racing Hybrid”. Отзад е монтирано фиксирано крило, широк дифузьор и раздути задни калници, вдъхновени от състезателните автомобили за издръжливост.
Хибридният концепт стъпва върху нови 18-цолови джанти, „обути” с Michelin Pilot Sport 4S с размер 235/50R18. Моделът е снабден с “wide-track” окачване.
Както вече отбелязахме, Toyota Gazoo Racing не казва нищо за промени по задвижването, но твърдят, че моделът „постига отлична динамика отчасти заради ексклузивните колела и спортните аеродинамични части, вдъхновени от GR010 HYBRID”.
Концепцията „изразява благодарност към Льо Ман и френския Automobile Club de l’Ouest”. Това значи, че няма никакво бъдеще пред него, но все повече източници казват, че може да очакваме GRMN вариант на Prius, който може да е вдъхновен именно от тази концепция, но вече с повишена мощност и по-спортно настроено шаси.
Този уникален автомобил е изложен в Manufacturers’ Village до пистата за надпреварата, редом до Mazda MX-30 R-EV с роторен двигател за удължаване на пробега. Изложбата в Льо Ман се организира от Japan National Tourism Organization (JNTO) и двете японски марки. Тя цели да демонстрира технологиите, които японските производители са въвели на пътя от опита си на пистата.
Mazda бе първият японски производител, който пръв влиза в „24 часа на Льо Ман” през 1991 г., докато Toyota Gazoo Racing записа пет поредни победи между 2018 и 2022 г.