З а новия проект най-големият автомобилен производител в света създаде нова компания: Emerging-market Compact Car Company. Това е името на дъщерната фирма, която ще се занимава с разработката и лансирането на бюджетни автомобили. Под каква марка? Това ще разберем на по-късен етап.
В момента е известно, че инженерната разработка на бюджетния проект ляга върху плещите на специалистите от дъщерната Daihatsu, специализирана в производството на компактни и субкомпактни модели за японския пазар. Toyota ще се занимава основно с организацията, дистрибуцията и финансирането. Производството ще бъде изнесено в Тайланд, в местния филиал на Toyota. Същият трябва да се реорганизира и преименува на Toyota Daihatsu Engineering and Manufacturing (TDEM).
Няма яснота в момента какви ще са народните японски автомобили, кога ще се появят и къде ще се продават, но е ясно едно: Toyota добре е проучила опита на Renault с Logan и още по-евтиния Kwid. Вероятно компанията е отчела плюсовете и минусите при възраждането на марката Datsun от Nissan, която също е позиционирана в бюджетния сектор.
Към днешна дата Toyota не разполага с бюджетен автомобил, но има няколко локални такива, например гамата Etios, предназначена за бразилския пазар. Това лято в Малайзия пък бе представен народният седан Perodua Bezza, изграден от част и агрегати на Daihatsu Ayla.
Четете още:
Suzuki Ignis е произведен в Япония и продължава да предлага впечатляващи офроуд способности
HoloActive Touch е виждането на BMW за интериора на бъдещето
Tesla ли? Китайският Lucid Air EV има пробег от 644 км и ускорява до 100 км/ч за под 3 секунди