Exxon Mobil и Toyota Motor формираха партньорство за тестване на нискоемисионно гориво. Това би могло да е едно от решенията за намаляване на вредните емисии, изключвайки от уравнението е електромобила.
Горивата са направени с по-чисти суровини и един ден биха могли да намалят емисиите парникови газове от двигателите с вътрешно горене до 75% спрямо обикновения бензин. Поне това показват първоначалните тестове, разкрива Андрю Маден от Exxon. Горивата са съвместими с автомобилите Toyota, което може да се окаже конкурентно решение с електромобилите в бъдеще.
Горивата са „на тестови етап” и ще изискват правителствена подкрепа, за да станат търговски достъпни, казва Маден в интервю, цитирано от Automotive News. Те представляват смес от съществуващи суровини, като въозобновяема биомаса и етанол, произведени чрез по-чисти процеси.
И Exxon, и Toyota експериментират отдавна с технологии за намаляване на вредните емисии, които обаче не отговарят на очакванията.
Години наред Exxon смяташе, че водораслите може да се превърнат устойчива алтернатива на дизела, но идеята беше изоставена. От своя страна Toyota похарчи сериозни пари за малка гама автомобили на водород, които не успяха да привлекат клиентите. В същото време електромобилите стават все по-масови.
Toyota предприема „подхода на портфолиото” за снижаване на вредните емисии, който включва електрически и водородни автомобили, но също така и усилия за декарбонидиране на съществуващите автопаркове, за да се отговори по-бързо за климатичните цели.