Toyota GR Corolla е мехлем за феновете: 300 к.с., ръчна скоростна кутия и 4х4

Допълнителен бонус е фактът, че е дело на спортното подразделение Gazoo Racing. Проблемът: не се планира да се появи в Европа.

Пламен Георгиев,
Toyota GR Corolla

, Toyota

Toyota GR Corolla

С портното подразделение на Toyota представи бленувано попълнение в сегмента на т. нар. горещи хечбеци. Те са особено популярни в Япония и Европа, но за съжаление първоначалните планове не предвиждат Toyota G(azoo)R(acing) Corolla да се появи на Стария континент, но пък ще стъпи в Северна Америка.

Corolla, която е най-продаваният модел в историята, никога не се е славела със спортни гени. Е, почти никога, защото ТЕ25 Corolla носи първата победа на Toyota в WRC през 1973 г., последвана от победа на Corolla Levin в състезанието „1000 езера” (Финландия) през 1975 г. Но този последен спортен успех е от преди почти половин век, затова и желанието на Акио Тойода да „върнем отново Corolla, която пленява клиентите ни” е в основата на това Gazzo Racing да представи този автомобил.

GR Corolla е почти два пъти по-мощна от стандартния модел, което ще рече 305 к.с. при 6500 об./мин и 370 Нм при 300-5500 об./мин. Тези параметри идва от 1,6-литров 3-цилиндров турбо мотор! Същият (но не с такива параметри) се вгражда в GR Yaris.

Toyota

Двигателят е свързан единствено с 6-степенна механична скоростна кутия GR-FOUR 4WD система за задвижване на четирите колела, която тук е модифицирана. Системата отново е регулируема, предлагайки възможност за разпределение на въртящия момент към предната/задната ос в съотношение 60:40, 50:50 и 30:70. Това става чрез превключвател. А за стабилността се грижи и разширената с 60 мм предна и 85 мм задна следа.

Автомобилът разчита на алуминиев капак на двигателя и панели на предните врати. Това спомага за постигане на тегло от 1474 кг, което е с 86 кг повече спрямо стандартната Corolla Hatchback (но която е без 4х4).

Купето е с повече точки за заваряване, за да се гарантира по-висока конструктивна здравина при усукване. Окачването също е силно ревизирано: отпред е McPherson, отзад е многоточково. Но най-важното за истинските фенове на горещите хечбеци е фактът, че моделът е оборудван с преден и заден диференциал Torsen с ограничено приплъзване.

Toyota

Моделът стъпва върху 18-цолови черни джанти, „обути” с Michelin Pilot Sport 4. Под тях прозират червени 4-бутални спирачни апарати с вентилирани дискове с диаметър 356 мм отпред.

Toyota

Най-впечатляващият дизайнерски елемент са трите ауспуха. В интериора се вижда 12,3-инчово приборно табло с оборотомер и прибори за налягане в турбото и избраният режим на 4х4 системата. На арматурното табло е монтиран нов 8-инчов дисплея на системата Toyota Audio Multimedia. Седалките са спортни, педалите алуминиеви.

За най-запалените ще бъде предложена и версията Circuit Edition, която е с издут преден капак с въздуховод към двигателя, а покривът е изработен от карбон. Спойлерът отзад е задължителен. На скоростния лост има надпис „Morizo”, както е прякорът на Акио Тойода.

Toyota Toyota GR Corolla горещи хечбеци