Toyota е най-скъпата автомобилна марка в света… отново

defaultimg

netinfo

Toyota запази позицията си на №1 сред автомобилните компании, удържайки атаката на BMW и Mercedes-Benz. Tesla, междувременно, влезе в Топ 10 за пръв път.

Проучване на пазарния анализатор Millward Brown показва, че стойността на марката Toyota възлиза на $29,5 млрд., което е ръст от 2% спрямо миналогодишната класация BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.

Toyota е №1 в 9 от 11-те годишни проучвания на Millward Brown.

Tesla, чиято стойност е оценена на $4,4 млрд., изпревари Lexus за №10 сред автомобилните брандове. За това най-голяма заслуга има Model 3 и над 400 000 предварителни заяви за модела.

В десетката влиза и Porsche, заемайки №9.

Втора позиция в класацията заема BMW, стойността на която се е увеличила с 2% до $26,8 млрд.

С най-голям процент в Топ 10 се е увеличила стойността на Mercedes – 4%, като брандът се оценява на $22,7 млрд., достатъчни за третото място.

Общата стойност на марките в Топ 10 е спаднала с 3% до $139,9 млрд., отразявайки спада при Audi, Honda и Land Rover. Най-големият спад е при Audi – цели 6%, което се дължи най-вече на „Дизелгейт“.

Същият скандал се е отразил и на VW, който вече не е в Топ 10, след като миналата година бе на 8-а позиция.

Извън автомобилния бранш, генералното подреждане се оглавява от Google, който си възвърна №1 от Apple. Стойността на Google е нараснала с цели 32% до $229,2 млрд. На противоположния полюс е спадът при Apple с 8% до 228,5 млрд.

Тук може да видите пълната класация в проучването.

Топ 10 сред автомобилните брандове:

1. Toyota $29.5 (28) +2%

2. BMW $26.8 (33) +2%

3. Mercedes-Benz $22.7 (39) +4%

4. Honda $13.2 (74) -1%

5. Ford $13.1 (75) 0%

6. Nissan $11.5 (92) +1%

7. Audi $9.5 (*) -6%

8. Land Rover $4.7 (*) -5%

9. Porsche $4.4 (*) (**)

10. Tesla $4.4 (*) (**)

(*) Не фигурира в Топ 100 през 2015 г.

(**) Не фигурира в Топ 10 през 2015 г.

Източник на статията: Vesti.bg

Millward Brown най-скъп бранд Топ 10 класация Тойота Toyota