Toyota запази позицията си на №1 сред автомобилните компании, удържайки атаката на BMW и Mercedes-Benz. Tesla, междувременно, влезе в Топ 10 за пръв път.
Проучване на пазарния анализатор Millward Brown показва, че стойността на марката Toyota възлиза на $29,5 млрд., което е ръст от 2% спрямо миналогодишната класация BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.
Toyota е №1 в 9 от 11-те годишни проучвания на Millward Brown.
Tesla, чиято стойност е оценена на $4,4 млрд., изпревари Lexus за №10 сред автомобилните брандове. За това най-голяма заслуга има Model 3 и над 400 000 предварителни заяви за модела.
В десетката влиза и Porsche, заемайки №9.
Втора позиция в класацията заема BMW, стойността на която се е увеличила с 2% до $26,8 млрд.
С най-голям процент в Топ 10 се е увеличила стойността на Mercedes – 4%, като брандът се оценява на $22,7 млрд., достатъчни за третото място.
Общата стойност на марките в Топ 10 е спаднала с 3% до $139,9 млрд., отразявайки спада при Audi, Honda и Land Rover. Най-големият спад е при Audi – цели 6%, което се дължи най-вече на „Дизелгейт“.
Същият скандал се е отразил и на VW, който вече не е в Топ 10, след като миналата година бе на 8-а позиция.
Извън автомобилния бранш, генералното подреждане се оглавява от Google, който си възвърна №1 от Apple. Стойността на Google е нараснала с цели 32% до $229,2 млрд. На противоположния полюс е спадът при Apple с 8% до 228,5 млрд.
Тук може да видите пълната класация в проучването.
Топ 10 сред автомобилните брандове:
1. Toyota $29.5 (28) +2%
2. BMW $26.8 (33) +2%
3. Mercedes-Benz $22.7 (39) +4%
4. Honda $13.2 (74) -1%
5. Ford $13.1 (75) 0%
6. Nissan $11.5 (92) +1%
7. Audi $9.5 (*) -6%
8. Land Rover $4.7 (*) -5%
9. Porsche $4.4 (*) (**)
10. Tesla $4.4 (*) (**)
(*) Не фигурира в Топ 100 през 2015 г.
(**) Не фигурира в Топ 10 през 2015 г.